[OSM-talk-nl] Boeien bij Schiermonnikoog

theun theun.mail at gmail.com
Fri Sep 23 18:09:49 BST 2011

Op 23-9-2011 13:35, Erik Oppedijk schreef:
> Ik importeer het boeienbestand van Rijkswaterstaat en deze kloppen voor 99% met de officiele kaarten van de Hydrografische dienst.
>

> Probleem is inderdaad het "verschuiven" van de zandbanken. Daarnaast is de 3D shapes import ook niet compleet op het wad, er zijn nog grote lege stukken.
>

> Kan iemand de 3d shape import afmaken van de wadden?
Dat zal niet gaan. Alle 3dshape data met betrekking tot het wad zit er
nu in. Dit is gewoon lang niet compleet. Meestal zijn er alleen de
stukken van tiles waarop ook een stuk van de vastewal of een eiland stond.
We moeten een andere bron zien te vinden om dit te complementeren of
eventueel te vervangen. Weed ook niet zo goed wat de 3dShapes proberen
weer te geven. Ik denk de laagwatervloedlijn o.i.d. want dat is
natuurlijk gedurende de tijd ook niet gelijk.

Luchtfoto's zijn naar mijn idee ongeschikt omdat die ook al weer
gedateerd zijn en maar vooral omdat ze bij verschillende waterstanden
zijn gemaakt. Soms zie je veel wad, op andere zoom-nivo's is het dan op
dezelfde plek weer allemaal water.

Theun