[OSM-talk-nl] Postcodes semi-automatisch toevoegen aan adrespunten

Ruud den Blanken ruud.den.blanken at gmail.com
Wed Feb 1 22:27:02 GMT 2012

Floris schreef:
>Ik kan je dit niet echt uitleggen, ik zou het denk gewoon scripten zonder
JOSM.

>Maar die import ziet er best mooi uit, is dat ergens gedocumenteerd?
>
>Hier een link:
>
>http://osm.org/go/0EvFls2WB--

Ik heb mijn ervaringen rondom deze import beschreven in het forum:
http://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?id=13917

Deze BAG-import is niet universeel bruikbaar omdat ik
a) niet een BAGLV-extract als basis heb maar een set shapefiles verstrekt
door de gemeente
b) deze shapes met commerciele software (FME Desktop van Safe Software)
naar OSM-formaat converteer.

Een update-strategie heb ik niet aangezien het hier een eenmalige
verstrekking betreft.
Als ik in de gelegenheid ben wil ik nog wel eens aan de gang met een
conversie van BAGLV naar OSM.

Met vriendelijke groet,

Ruud den Blanken
Gorinchem