[OSM-talk-nl] Fwd: [OSM-talk] Licence redaction ready to begin

Sebastiaan Couwenberg sebastic at xs4all.nl
Tue Jul 10 14:58:58 BST 2012

> Naar aanleiding van deze e-mail vraag ik mij af waarom het proces nu
> pas in gang gezet wordt, terwijl er nu maanden over de deadline is
> heen gegaan.

Dat vroeg ik mij ook af, en vond het volgende in het archief van de
Rebuild lijst:

"The work with the license change bot have almost halted the last month,
with only around 10 commits and no real progress on the main algorithms.
This is partly because people have been occupied with other stuff (work,
life, mapping, final exams, etc) and partly because the problems with the
algorithms are really hard."

http://lists.openstreetmap.org/pipermail/rebuild/2012-June/000244.html

"I am finally done with my final exams for this semester and have turned
my attention to the redaction bot. You have asked for updates and now I
finally have some."

http://lists.openstreetmap.org/pipermail/rebuild/2012-June/000252.html

> Het is natuurlijk goed dat een recente CC-BY-SA set (eindelijk) is
> gepubliceerd. Misschien een erg belangrijke vraag: is het proces van
> de bot door gebruikers te volgen? Wat is de gebruikersnaam van de bot?
> En hoe opereert de bot, maakt deze gebruik van de API?

Wat ik uit de Rebuild lijst opmaak is er nog geen definitieve
gebruikersnaam voor de bot gekozen, op dev gebruikt het momenteel de
username 'nobody'. Zie hiervoor de berichten van de Andy Allen in de draad
die begint bij:

http://lists.openstreetmap.org/pipermail/rebuild/2012-July/000295.html

In die draad is een link gepost naar de GitHub repo waar de bot code leeft:

https://github.com/gravitystorm/openstreetmap-license-change/

Het maakt gebruik van de redaction features in de API die voorheen nog
niet gebruikt werden.

Dit is wat ik tot dusver over de status van de license change heb kunnen
vinden. Ik vermoed dat in IRC logs nog wat details te vinden zijn die de
maillinglist nog niet bereikt hebben.

Mvg,

Bas