[OSM-talk-nl] Internationale Mapnik layer op NL kaarten kapot

Lennard ldp at xs4all.nl
Sat Jul 21 21:21:35 UTC 2012

On 21-7-2012 13:56, Lambertus wrote:

> Het zou mooi zijn als iemand dit kan oplossen.

Gefixt.

> Het valt me ook al tijden op dat de bijzondere kaarten (zoals
> maxspeed.osm.nl, openfietskaart, openwandelkaart) op de osm.nl server al
> heel snel "deze tile wordt op de achtergrond gerenderd" geeft. Dit maakt
> deze unieke kaarten vrijwel onbruikbaar om de omgeving te scannen op
> bijvoorbeeld missende informatie of relaties die stukken missen.

De database was ook al tijden niet vers geimporteerd. Daardoor wordt die
ook steeds trager. Eergisteren heb ik deze opnieuw geimporteerd vanaf
planet-benelux-120704. Ook ben ik met nieuwe daily extracts bezig op
http://planet.openstreetmap.nl/ en zal daarna nog een import doen met de
meest recente planet.

Daarnaast zullen deze kaarten kunnen profiteren van wat extra indexen op
de db. Hier zal ik ook eens naar kijken. Als laatste moet je je
realiseren dat de fiets- en wandelkaart uit minstens 4 lagen bestaan
(basis + wegen + routes + plaatsnamen) en dat elke keer dat er een
nieuwe tile gerenderd moet worden, dit meteen voor 4 tegelijk wordt
gedaan. Dit geeft ook een veel grotere impact op de server dan de
reguliere kaart.

--
Lennard