[OSM-talk-nl] Toponym

Frank Steggink steggink at steggink.org
Fri Mar 23 10:38:05 GMT 2012

Citeren Maarten Deen <mdeen at xs4all.nl>:

> Kon je dan niet beter name:AND gebruiken? Je hebt nu een verwarrende
> tag geintroduceerd.

> Ja, de griekse vertaling van topo-niem is plaats-naam. Maar een
> toponiem is een naam die is afgeleid van de
> plaats/omgeving/omstandigheden van waar het object zich bevindt of hoe
> het er uitziet.
> Zoals ik al eerder heb gezegd: het is niet zo dat een plaatsnaam
> automatisch een toponiem is, alhoewel het dat natuurlijk meestal wel is.

> "mountain_range" is geen toponiem. "mountain_range" is een omschrijving
> van datgene wat er is.
> [...]

OK, vervang dan 'toponym' maar door 'description'. Zolang het maar
geen 'landuse' / 'leisure' / etc. wordt, of is dit volgens jou "taggen
voor de renderer"?

Name:AND lost niks op. Het ging er ons hoofdzakelijk om de landuse-tag
van de shape af te halen, zodat je dan geen dubbele vlakken krijgt.
Dat zou helemaal niet acceptabel zijn geweest voor de 3dShapes import.

Frank