[OSM-talk-nl] Toponym

Colin Smale colin.smale at xs4all.nl
Fri Mar 23 14:00:50 UTC 2012

On 23/03/2012 11:52, Lennard wrote:
> Kortom, ik hoop dat nu niet rücksichtslos iemand door NL hobbelt om
> alle toponym=* weer om te zetten naar klassieke tags 'omdat het kan',
> maar dat we iets verzinnen om met bovenstaande argumenten om te gaan.
Niet omdat het kan, maar omdat het wellicht zou moeten; met beleid
natuurlijk en niet "rücksichtslos". Hoe veel van de 2000+ voorkomens van
toponym=* in NL zijn vergelijkbaar met wat er onlangs met het
Julianapark (Utrecht) [1] gebeurde? Hierbij is leisure=park vervangen
met toponym=park met het gevolg dat het niet langer als park herkenbaar was.

Dat er nog een discussie loopt over ontdubbeling van vlakken n.a.v. de
3dshapes import is een ding, maar kunnen wij alsjeblieft onze 1418
forests, 597 parken, 44 cemeteries (zie tagwatch [2]) etc etc terugkrijgen?

Colin

[1] http://www.openstreetmap.org/browse/way/6315660/history
[2] http://tagwatch.stoecker.eu/Netherlands/En/tags.html