[OSM-talk-nl] Andere tijden

Stefan de Konink stefan at konink.de
Thu May 24 23:14:10 BST 2012

On 24-05-12 20:58, Robert Elsenaar wrote:
> In denhaag zeggen we soms "Niet so seike en ga lekker buitespele".

Ja zeg het maar hoor, met alle liefde synchroniseren we iedere dag
Haltebeheer.nl met OpenStreetMap. Maar dit is wat Henk er over zegt:

> [...]
>
> Even snel voor de vuist weg zie ik twee oplossingen die juridisch
> kloppen - Of jullie licentie aanpassen naar een virale versie - Of
> een aparte editor voor halteplaatsen ontwikkelen die de wijzigingen
> niet naar OSM stuurt, maar naar openOV.
>
> Dit is mogelijk niet het antwoord wat je graag wilt horen ....
>
> Toch even deze vraag, ook al weet ik dat dit mogelijk gevoelig kan
> liggen. Zijn er (naast ideële redenen) ook praktische redenen waarom
> een virale licentie onmogelijk is voor jullie project?
>
> Neemt niet weg dat ik het openOV project een super project vindt!

Dus als OpenTaal ook formeel z'n ding niet mag doen om-zus om-zo, worden
nuttige toepassingen dus belemmerd ten opzichte van het "ik wil niet dat
commerciële kaartenmaker X onze data gebruikt"

Stefan