[OSM-talk-nl] Andere tijden

Robert Elsenaar robert at elsenaar.info
Fri May 25 06:40:33 UTC 2012

Nee, maar daar gaat het niet om. Alleen op ieder moment dat er een nieuw initiatief is, begin jij direct te z... over licentievoorwaarde. A) iedereen weet best wel dat je ook faar tijdens het proces naar moet kijken. B) Henk (foundation) is onze licentie sheriff en die heeft heus geen overijverige assistent nodig.

Met vriendelijke groeten,
Robert Elsenaar
(Verzonden vanaf Mobile)

Stefan de Konink <stefan at konink.de> schreef:

On 24-05-12 20:58, Robert Elsenaar wrote:
> In denhaag zeggen we soms "Niet so seike en ga lekker buitespele".

Ja zeg het maar hoor, met alle liefde synchroniseren we iedere dag
Haltebeheer.nl met OpenStreetMap. Maar dit is wat Henk er over zegt:

> [...]
>
> Even snel voor de vuist weg zie ik twee oplossingen die juridisch
> kloppen - Of jullie licentie aanpassen naar een virale versie - Of
> een aparte editor voor halteplaatsen ontwikkelen die de wijzigingen
> niet naar OSM stuurt, maar naar openOV.
>
> Dit is mogelijk niet het antwoord wat je graag wilt horen ....
>
> Toch even deze vraag, ook al weet ik dat dit mogelijk gevoelig kan
> liggen. Zijn er (naast ideƫle redenen) ook praktische redenen waarom
> een virale licentie onmogelijk is voor jullie project?
>
> Neemt niet weg dat ik het openOV project een super project vindt!

Dus als OpenTaal ook formeel z'n ding niet mag doen om-zus om-zo, worden
nuttige toepassingen dus belemmerd ten opzichte van het "ik wil niet dat
commerciƫle kaartenmaker X onze data gebruikt"

Stefan