[OSM-talk-nl] gebruik van OSM in ArcGIS en Qgis

Just van den Broecke just at justobjects.nl
Tue Oct 2 12:23:51 BST 2012

Hoi Gert Jan,

Je bedoelt neem ik aan dat je OSM als tiles wilt afnemen in RD projectie
en NL schema en standaard tiling protocollen (TMS,WMTS) ? Anders is rest
mail overbodig. OSM tiles in Google projectie kun je op vele plekken
afnemen.

Ik heb ooit (2010) geblogged over hoe RD-tiles te genereren voor OSM:
http://justobjects.org/blog/2010/openstreetmap-tiles-for-dutch-projection-epsg28992
en hier http://docs.kademo.nl/project/osm-rd.html

Besef gelijk dat dit mogelijk outdated is en niet wat je zoekt: ik zie
nu bijv. dat de extent en de resolutie/scaling-reeks niet conform de NL
Tiling richtlijn is die ook in PDOK gebruikt wordt, maar een subset is.
Ook Tilecache wordt minder gebruikt denk ik.

Ik weet niet een publieke server die dit aanbiedt, maar die is er vast.
Anders een nuttig project voor de OSM en/of OSGeo.nl community. Of eens
bij PDOK aankaarten...

Uiteindelijk zul je tiles afnemen in Arc met TMS of WMTS neem ik aan.
Als de tiles in RD projectie/NL tiling schema staan, gaat dat m.i. net
als afnemen PDOK lagen (daar was toch een Arc plugin voor?).

groeten,

Just