[OSM-talk-nl] Kwaliteitscontrole uitgevoerd op fietsknooppuntennetwerken in Nederland

Jo winfixit at gmail.com
Tue Oct 9 11:49:23 UTC 2012

Hallo Wimmel,

Ik zou liever zien dat je aan elke kant 1 stukje weg aan zo'n relatie zou
toevoegen... en dan een tag fixme=incomplete. Met routerelaties waar geen
ways inzitten doet mijn script niets. Het detecteert ook enkel de
routerelaties op basis van de ways die verbonden zijn met knooppunten en
niet op basis van de knooppunten zelf. Het resultaat voor de wikipagina zal
dus zijn dat dat knooppunt nog steeds met te weinig routerelaties wordt
gerapporteerd.

Knooppunten die echt maar door 2 routes worden gebruikt/bediend, hebben van
mij een extra tag gekregen:

expected_rcn_route_relations=2

Hier is er zelfs eentje waar slechts 1 route op toekomt:

http://www.openstreetmap.org/browse/node/1450268381

Als die tag aanwezig is, gebruikt het niet meer de standaard 3 als minimum
verwachte routerelaties.

Totnogtoe had ik er zo nog maar een vijftal.

Jo