[OSM-talk-nl] Nieuwe maximumsnelheden op snelwegen

Ole Nielsen on-osm at xs4all.nl
Tue Oct 9 20:27:14 BST 2012

Hoi,

de nieuwe tagging schema voor "Conditional Restrictions" is klaar, zie
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Conditional_restrictions

Volgens dit schema kunnen de nieuwe tijdafhangelijke snelheidslimieten
als volgens worden getagd:

* maxspeed=130
* maxspeed:conditional=120 @ (06:00-19:00)

Hoe met de spitsstroken om te gaan? Die gaan om vrij onvoorspelbare
tijden open. Een routeplanner kan daarom niet echt iets met die
informatie doen. Dus het maakt niet zo veel zin om dat te taggen. Ik heb
een klein stukje A12 puur als experiment met
maxspeed=120 + maxspeed:conditonal=100 @ (plus_lane=open) getagd.

Overigens inhaalverboden voor vrachtwagens kunnen op een gelijke manier
worden getagd:

* overtaking:hgv:conditional=no @ (Mo-Fr 06:00-19:00)

Ole / polderrunner