[OSM-talk-nl] mapcss om fietsknooppunten extra in de verf te zetten in JOSM

Wimmel mobi43 at gmail.com
Fri Oct 12 14:41:59 UTC 2012

Hallo,

Jo, mag ik voorstellen om bij het sran netwerk de naam weg te laten
bij als je uitzoomt, dus dit toevoegen onder de standaard definitie:

relation[type=network][network=rcn][name*="Stadsregio Arnhem
Nijmegen"] > node|z-13
{text: rcn_ref;}

Hetzelfde geldt voor de Achterhoek, (met z-12, omdat daar de
knooppunten vaak iets verder uit elkaar liggen)

relation[type=network][network=rcn][name*="Achterhoek"] > node|z-12
{text: rcn_ref;}

En als algemene tip/toevoeging; Je kunt de knooppunt nodes iets
duidelijker zichtbaar maken door die bijvoorbeeld als een driehoek
weer te geven, en ook iets groter dan de standaard nodes:

node[rcn_ref]
{
    symbol-shape:triangle;
    symbol-size:17;
    symbol-stroke-color:yellow;
    symbol-fill-opacity:0;
}

Maar dit is denk ik beter geschikt voor een eigen mapcss file, ik denk
niet dat iedereen dit prettig vind.
Zie http://josm.openstreetmap.de/wiki/Nl%3AStyles#CreateStyle over het
toevoegen van je eigen definites.

Groeten,