[OSM-talk-nl] Nieuwe maximumsnelheden op snelwegen

Gert-Jan van der Weijden geejee at dds.nl
Wed Sep 5 13:33:46 UTC 2012

En weer terug naar het onderwerp:
Houd het simpel en tag de maximum-maximum snelheid (nu op bijna de helft van
's lands rijkswegenbestand 130) en de minimum-maximum snelheid (vaak 100
km/h), ongeacht de conditie/tijdstip. Die conditie is zo complex, variabel
etc. Voor je het weet ga je de tag voor max.snelheid aanpassen naar 50 km/h
als er een ergens een filefuik wordt ingericht, een koe op de weg is
gesignaleerd of wat dan ook.
Overigens in Frankrijk standaard om 130/110 als max te hanteren: 130 bij
droog weer, 110 in geval van neerslag)

GJ