[OSM-talk-nl] Multi poligons

Sebastiaan Couwenberg sebastic at xs4all.nl
Thu Apr 4 21:25:36 UTC 2013

Beste Ronald,

Het is mij ook niet helemaal duidelijk wat het probleem met de
multipolygons zijn.

On 04/04/2013 09:23 PM, Ronald Stroethoff wrote:
> Op deze plek:
> http://www.openstreetmap.org/?lat=52.2113&lon=4.57431&zoom=17&layers=M

Er is hier een MP voor de Kager Plassen met een outer member voor het
water en meerdere inner members voor de eilanden daarin. Maar deze zijn
niet compleet, het eiland net over de grens in de Kaag is geen member
van de MP.

> Wilde ik enige verbeteringen aanbrengen, namelijk een stukje water bleek een
> passantenhaventje te zijn en een ander stuk water heeft een eigen naam.
>
> Hiervoor moest ik dus het water in stukken knippen.

De haven had je ook zonder knippen als nieuwe way kunnen taggen die
gebruik maakt van de bestaande nodes die het stuk water en grass met
elkaar verbinden.

> Ik kwam daar meerdere problemen tegen
>
> 1) stukken weiland lagen met de punten op de punten van het water waardoor
> ze niet apart te selecteren zijn.

Middelklik in JOSM om de diverse objecten op dat punt individueel te
kunnen selecteren (met Ctrl+Klik).

> 2) bij het knippen begonnen verschillende relaties te protesteren.

Als je de way selecteerd kan je in JOSM de relaties waar deze onderdeel
van zien in de Properties, rechtklik en download de incomplete members
van alle relaties voordat je hem opknipt. Dan past JOSM de relaties
automatisch voor je aan.

> ronald

Mvg,

Bas