[OSM-talk-nl] Multi poligons

Gertjan Idema g.idema at zonnet.nl
Thu Apr 4 21:31:16 UTC 2013

Hoi Ronald,

De Josm plug-in 'utilsplugin2' heeft een functie 'Split object'. Hiermee
kan je een gebied splitsen.
In jouw voorbeeld selecteer je de multpolygoon en twee nodes aan beide
kanten van de ingang van de passantenhaven. Als je vervolgens op 'Object
splitsen' klikt, wordt het water opgesplitst in twee delen.

Het selecteren van de nodes kan je eenvoudiger maken met een filter
(bijvoorbeeld -natural=water) alles verbergen wat geen water is.

Gertjan