[OSM-talk-nl] namen van gemeenten

Maarten Deen mdeen at xs4all.nl
Tue Apr 16 08:37:51 UTC 2013

On 2013-04-16 10:21, Marc Gemis wrote:
> Wat mij vandaag opviel op de mapnik rendering van OpenStreetMap is
> dat in Nederland
> de namen van de gemeenten verschillende keren voorkomen op zoom niveau
> 14.
>
> http://www.openstreetmap.org/?lat=51.4861&lon=4.8397&zoom=14&layers=M
> [1]
>
> bv. Chaam staat er 3 keer op
>
> Dit is niet het geval aan Belgische zijde.
> Doen jullie de gemeenten (deelgemeenten) op een andere manier dan
> "wij" ?

Er is een node 42838224 place=village, name=Chaam, een way 6332800
landuse=residential, name=Chaam en de derde komt waarschijnlijk van
relation 2718260 boundary=administrative, admin_level=10, name=Chaam.

Ik neem aan dat van alle drie de naam gerenderd wordt. Vrijwel alle
plaatsen in Nederland zitten op deze manier in OSM. Daar waar het
gehuchten betreft (Chaamdijk, Grinderdoor) heb je alleen de place node
en de landuse way, niet de boundary relation.

Maarten