[OSM-talk-nl] nationaalgeoregister WFS service query

Sebastiaan Couwenberg sebastic at xs4all.nl
Tue Oct 15 22:18:31 UTC 2013

On 10/15/2013 11:49 PM, nouwsfam wrote:
> Is er iemand die mij een voorbeeld kan geven van hoe ik de
> gemeentegrenzen_2012 uit de WFS service van
> geodata.nationaalgeoregister.nl kan krijgen?

In mijn OpenLayers site gebruik ik jQuery om m.b.v. de GetCapabilities
requests dynamisch WFS layers toe te voegen.

Voor de bestuurlijke grenzen WFS word uiteindelijk een Vector Layer als
deze gegenereerd:

wfs_layers[key][i] = new OpenLayers.Layer.Vector(layer_name, {
    strategies: [new OpenLayers.Strategy.BBOX()],
    protocol: new OpenLayers.Protocol.WFS({
        version: "1.0.0",
        srsName: 'EPSG:28992',
        url:
'http://geodata.nationaalgeoregister.nl/bestuurlijkegrenzen/wfs',
        featurePrefix: 'bestuurlijkegrenzen',
        featureType: 'gemeenten_2012',
        featureNS: 'http://bestuurlijkegrenzen.geonovum.nl',
        geometryName: 'geom',
    }),
    projection: new OpenLayers.Projection('EPSG:28992'),
    styleMap: wfs_stylemap[key],
});
map.addLayer(wfs_layers[key][i]);

Het verschil met jou versie is het specificeren van andere geometryName,
en de featureType en featurePrefix worden afzonderlijk gespecifieerd,
evenals het gebruik van versie 1.0.0 van het WFS protocol.

Het is mij niet helemaal duidelijk wat er mis is met jouw Vector Layer.
Ik vermoed extra vereisten in versie 1.1.0 WFS requests.

Mvg,

Bas

--
GnuPG: 0xE88D4AF1 (new) / 0x77A975AD (old)