[OSM-talk-nl] huisnummers in Amsterdam-West terug-draaien?

Sebastiaan Couwenberg sebastic at xs4all.nl
Sun Apr 27 10:09:12 UTC 2014

On 04/26/2014 08:37 PM, clara wrote:
> Ik wilde het beste van allebeide: de goede huisnummers én de goed BAG
> informatie :)
>
> Zolang de HOT layer nog niet opnieuw gerendered is, heb je daar trouwens
> nog de correcte versie van huisnummers in het WG-Terrein..
> Mischien iets om te verglijken.

Op het moment van je eerste mail was de HOT rendering al gelijk aan de
standaard OSM rendering. Ik gebruik die nooit, dus had een schone cache.

Als ik de oude situatie vergelijk met behulp van de Geofabrik extract
van 2014-02-01, zie ik eerlijk gezegd niet veel verschillen.

Het grote verschil is dat jou huisnummers de hele range in 1 node
zetten, en de adressen vanuit de BAG allen afzonderlijke nodes zijn.

De plaatsing van de huisnummers is vrijwel gelijk. De BAG plaatst ze in
de verschillende verblijfsobjecten, en jij hebt ze bij de ingang geplaatst.

Ik heb jouw adres nodes uit de oude Geofrabrik extract gecopieeerd, en
nu op de building way met entrance=yes gezet. Dit lijkt mij de best of
both worlds. We hebben de adressen zoals ze in de BAG staan, en die
hebben we in OSM nog eens verfijnt door de ingangen voor die adressen
ook op te nemen.

Is deze situatie voor jou ook goed nu? En mis je nog meer adressen bij
ingangen die met de import verwijderd zijn?

Mvg,

Bas