[OSM-talk-nl] huisnummers in Amsterdam-West terug-draaien?

Sebastiaan Couwenberg sebastic at xs4all.nl
Sun Apr 27 11:52:26 UTC 2014

On 04/27/2014 01:34 PM, ekes wrote:

> Als ik kijk naar grote, meer complex, gebouwen, waar ik de panden van
> binnen ken. Er lijkt geen correlatie tussen de positie van kamers binnen
> de gebouw en de plaats waar de BAG import het node plaatst.
>
> Wat vinden mensen van zo een panden die zij kennen?

Zodra er veel adressen binnen een pand vallen laat de plaatsing in de
BAG wat te wensen over.

De wolk adres nodes nodigt uit om deze te mergen tot een of een klein
aantal nodes met meedere adressen. Dit breekt alleen met de BAG
conventie die 1 adres per node gebruikt.

> Ook er is geen indicatie van hoogte (level=)? Veel nodes binnen een
> complex pand liggen nu naast elkaar, terwijl ze beter boven op elkaar
> kunnen liggen als de bedoeling is om de binnenkant van de pand in kaart
> te brengen.

De plugin verschuift de nodes die op exact dezelfde positie liggen een
klein stukje om JOSM Validator waarschuwingen voor
nodes-at-same-position te vermijden.

Als de van de verblijfsobjecten hoogte informatie is af te leiden,
zouden we de plugin aan kunnen passen om automatisch level=<n> tags toe
te voegen.

Mvg,

Bas