[OSM-talk-nl] 'Toch straatnamen voor Rottumeroog en Rottumerplaat'

fabermichiel at planet.nl fabermichiel at planet.nl
Sun Jan 26 08:30:55 UTC 2014

Hallo,
'Mijn' tracks op Rottumeroog en plaat zijn de bestaande paden van de zomer van 2010. Toen heb ik daar een half jaar gewoond. Het originele voogdhuis op rottumeroog bestaat niet meer. Een semi-tijdelijke bebouwing "stond/staat" op de plaats zoals die nu op de kaart staat. De 'Kaap' is wel verdwenen zag ik op  de kaart. Deze staat er nog wel ga ik van uit. Sinds de winter is een groot deel van de dijk/duin aan de noord-west kant weggeslagen. Daarom is(/moet) de tijdelijke verbouwing ook weggehaald (worden).
Door het probleem van de wandelende eilanden en de dynamiek van de waddenzee lijkt het mij niet heel relevant om de eilanden precies in kaart te brengen qua omtrek. Dat verandert toch elk half jaar.
En voor de geschiedenis. Er zijn op Rottumerplaat restenanten gevonden van een huis dat eerst op 'Oog stond. Het huis is niet verplaats, de eilanden wel.
Groet,
Michiel