[OSM-talk-nl] Naangeving POI

Marc Gemis marc.gemis at gmail.com
Wed Apr 27 09:42:37 UTC 2016

Mijn vraag is dus inderdaad of het

Delhaize, AD, AD Delhaize, AD Merchtem, ... moet zijn  (zelf spreekt
Delhaize op zijn website van AD Delhaize, nooit van AD)
AD als naam is zeker nog niet ingeburgerd. Vandaar ook dat de naam
Delhaize op het bord staat.

Waarom laat je "Merchtem" uit de naam, als die zo prominent op het
display staat ? (oprechte vraag).

als je op de website naar de winkel zoekt, staat daar

http://shop.delhaize.be/storelocator?locatorSearchTerm=merchtem

AD Merchtem.

Dus voor Delhaize/Albert Heijn is de naam niet AD. Dat is de "brand"
(volgens mij en wat ik in Duitsland zie).
Je vind op die zoekpagina ook winkels met de naam "Proxy xxx" of "Delhaize xxx"
In sommige grote steden kan er nog een wijk of straat bij staan.

Kijk ook eens naar de voorbeelden op de brand wiki page:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:brand
Ook daar is de naam niet wat je echt verwacht.

Vandaar dat ik het zelf allemaal niet zo goed weet en dus met vragen zit.

m.