[OSM-talk-nl] Naangeving POI

St Niklaas St.Niklaas at live.nl
Thu Apr 28 10:36:22 UTC 2016

Van: Colin Smale <colin.smale at xs4all.nl>
Verzonden: woensdag 27 april 2016 19:09
Aan: talk-nl at openstreetmap.org
Onderwerp: Re: [OSM-talk-nl] Naangeving POI
We hebben het wel over de NAAM van de school/vereniging. Bijzonderheden over het soort onderwijs, volledige juridische namen e.d. kunnen ook een plek krijgen in OSM, maar de naam is en blijft de naam, in een gangbare vorm.
Colin,
Bij scholen staat soms de naam als PCB of OBS (al of niet met punten) De Wiekslag op de gevel en dan noem ik de overkoepelende Stichting die erachter zit niet. Die kan onder de vlag operator getagged worden.
Wat verwacht je op een kaart te zien? Waarop ga je zoeken om deze POI te vinden? Hoe wordt deze POI genoemd door de plaatselijke bevolking (geen bijnamen!)? Hoe noemt de POI zichzelf in normale lopende tekst (geen juridische context!), bijvoorbeeld op de website of in nieuwsbrieven?
Ik ben met een straatnaam en huisnummer volmaakt gelukkig en maken POI's, zoals ook al opgemerkt is, het niet overzichtelijker. Waar ik zoek ? Thuis, op straatnaam en nummer en nimmer op POI, ik verwacht een kaart met alle zichtbare bijzonderheden als wegen, watergangen en hoogspanningsleidingen met zaken als bruggen, de  inrichting, afsluitingen en oriƫnteer me daarop en maak geen gebruik van een routeplanner om ergens te komen, anders dan om een calamiteit (met de auto) in onbekend gebied te vermijden. Fietsend is het geen probleem, je kunt er bijna altijd langs en de route zit ongeveer wel in mijn hoofd, met als uitgangspunt rustig en/of rechtstreeks.
Resumerend ik verwacht geen routes op de kaart dat geeft zoals bekend veel herstel werk, die vertroebelende routes hangt de renderer er maar aan en ja ik weet dat de OSM basis kaart van A naar B routeerbaar is.
Vriendelijke groet,