[OSM-talk-nl] Naangeving POI

Colin Smale colin.smale at xs4all.nl
Thu Apr 28 10:58:55 UTC 2016

Hi Nick,

Het was bedoeld om mensen tot denken aan te zetten, en als algemene
overwegingen bij het kiezen van een "naam".  Vele mensen hebben zo hun
bijzondere interesses, niets mis mee, maar je mag andere mensen hun
hobby's ook niet misgunnen. Er zijn veel mensen die wel navigeren op
basis van OSM - of het nou op de traditionele manier is met de kaart
voor je neus, of met satellietnavigatie die de weg voor je uitstippelt.
Je kunt met OSM alle kanten op, en veel basis-zaken zoals "name" en
"highway" zijn per definitie een compromis. Daarom is er ook altijd zo
veel discussie - omdat zo veel verschillende doelgroepen er iets mee
doen.

//colin