[Talk-ro] Import automatizat pentru limita localitatilor (via cultura.ro)

Ciprian Talaba cipriantalaba at gmail.com
Fri Jul 30 08:43:45 BST 2010

Salutare,

On Wed, Jul 28, 2010 at 10:00 AM, Cristian Draghici <
cristian.draghici la gmail.com> wrote:

> Salut
>

> M-am uitat un pic peste datele CLC si ori nu gasesc ce ati gasit voi, ori
> nu inteleg cum pot fi folosite pentru definirea limitelor oraselor de
> exemplu (de aici a plecat thread-ul initial).
>
> Spre exemplu, daca ma uit la Giurgiu in Urban Atlas: (
> http://www.eea.europa.eu/data-and-maps/data/urban-atlas) CLC nu defineste
> un poligon care sa constituie limita orasului, ci un SET de poligoane
> (impartite functie de land use, etc). In acest set de poligoane e cuprins si
> un sat alaturat orasului (Slobozia) pentru simplul fapt ca si in acest sat
> [...]

 Intradevar, cele doua surse de date (cultura.ro si CLC) nu se suprapun.
Cele de pe cultura.ro definesc limitele administrative si vor fi marcate in
consecinta, in plus nu va fi utilizat tag-ul landuse=residential (ar fi avut
sens doar daca nu aveam si datele CLC). Datele din CLC (cele la nivel de
localitate) vor fi marcate doar cu tag-ul landuse=residential pentru ca
pentru un oras mai mare este posibil sa avem mai multe astfel de poligoane.

Pe baza lor putem incerca sa definim manual limitele administrative adaugand
un poligon (sau o relatie?) care sa contina toate poligoanele de tip
residential din zona unei localitati marcate momentan doar cu un punct (nu e
simplu, si nici perfect, dar e mai bine decat deloc).

Sper ca nu m-am inselat in ceea ce priveste modul de marcare a datelor din
cele doua importuri, am incercat sa caut prin arhiva de mailuri si asta pare
sa fie concluzia de acum 6-7 luni de zile.

Concluzia pe care o trag este ca Janos poate continua importul de pe
cultura.ro si noi ceilalti trebuie sa dam o unda verde importului CLC2006.
Pagina wiki unde puteti gasi metodele propuse pentru import este
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Romania_CLC_Import. Cititi cu atentie si
comentati daca nu sunteti de acord cu ceva. Pana acum metoda cea mai
sustinuta este #1 bis, in care datele curente sunt marcate astfel incat sa
nu mai fie randate pe harta, iar cele din CLC se vor suprapune peste ele.
Apoi manual va trebui sa identificam zonele cu suprapunere mare si sa luam
decizia daca revenim la datele initiale sau nu.

--Ciprian