[Talk-ro] pregatire import CLC

Strainu strainu10 at gmail.com
Fri Sep 24 19:59:49 BST 2010

În data de 24 septembrie 2010, 19:20, Stefan UNGUREANU
<stefan.ungureanu la mytrek.ro> a scris:
> Salut,
>
> In incercarea de a stabili ce exista deja si ce implicatii are redenumirea
> tag-urilor, am constatat o problema legata de tag-urile "landuse=forest" si
> "natural=wood".
>
> Mai precis, in wiki gasim definitia natural=wood : Natural woodland (trees).
> Only for completely unmanaged/wild ares. For forests that are owned or
> managed by someone, use landuse=forest instead.
>
> Ssunt foarte multe poligoane (undeva in jur de 3000) etichetate cu
> "landuse=forest" sau "landuse=forest;natural=wood", care cred ca ar trebui
> [...]

Ia uite ce mai scrie în wiki [1]: <<Check if the area is "managed
maintained or industrial used forest". This is almost always the case
in Europe, with an emphasis on "managed maintained". Only very small
areas are really left untouched and can be considered wild boondocks,
primeval forest, virgin wood, national parks etc. >>

Trecând însă peste asta, cum poți să faci diferența doar uitându-te pe
hartă? Senzația mea (bazată pe plimbările prin țară, deci practic doar
prin preajma zonelor locuite) e că cele mai multe păduri ar fi
"landuse=forest", mai ales în zona de câmpie. Practic natural=wood ar
fi doar pădurile de munte, unde panta e prea mare pentru a fi
exploatate. Vezi și [2]

Unde nu ești sigur, pune landuse=forest peste tot, mi se pare cel mai
sigur asa. natural=wood pare să fie o chestie bună pentru Siberia și
Amazon si mai puțin pentru România.

Strainu

[1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:landuse%3Dforest
[2] http://www.rosilva.ro/categorie.php?id=4