[Talk-ro] Coordonate și coduri poștale

Strainu strainu10 at gmail.com
Wed Sep 29 13:03:38 BST 2010

În data de 29 septembrie 2010, 12:09, Vasile Craciunescu
<vasile.craciunescu la gmail.com> a scris:
> Salutare,
>
> Nomenclatorul SIRUTA a fost descărcat de pe site-ul Institutului Național de
> Statistică. L-am folosit ca bază pentru a fi siguri că includem în baza de
> date toate localitățile recunoscute oficial în România. Site-ul cu pricina
> nu conține vreo licență dar cu siguranță este vorba de informații publice.
> Ar fi ilogic să fie altfel.

În legea 542/2008, art. 32 avem:

"(1) Datele statistice oficiale produse de Institutul Naţional de
Statistică şi de ceilalţi producători de statistici oficiale reprezintă un bun
naţional de interes public şi sunt accesibile, în condiţii de egalitate sub
aspectul volumului şi al calităţii datelor şi de simultaneitate a diseminării
acestora, tuturor utilizatorilor, cu respectarea prevederilor art. 37
alin. (1).
(5) Publicarea datelor statistice oficiale de utilizatorii de date
statistice, în formă scrisă sau electronică, ori a altor date şi informaţii
derivate din acestea se face numai cu indicarea sursei."

Prin "utilizatori de date statistice" se înțelege (art. 4):

"i) utilizator de date statistice – persoana fizică sau
juridică de orice fel, care foloseşte date statistice oficiale;"

Rezultă că s-ar putea folosi datele din Siruta cu menționarea sursei.
Propun deci să le importăm de acolo pentru sate, și să punem
postal_code:source="INSSE - SIRUTA" sau ceva asemănător.

Pentru orașe cu mai multe coduri mă îndoiesc că vom găsi ceva util în
acele date.

Strainu