[OpenStreetMap Serbia] Софвер за помоћ при уношењу назива

Marko Djordjevic marko.homoludens at gmail.com
Mon Feb 7 19:12:54 GMT 2011

Kako radimo na OSM-u, definitivno "name:rs".
Jer OSM koristi ISO kodove za zemlje i naš je "rs" - tako se i ova lista
zove "talk-rs", pa bi verovatno voleli da se standardizujemo po tome.

I nisam siguran šta je najpametnije sa trenutnim mogućnostima OSM-a - a to
je prikazivanje samo jednog polja.  Ali ako glasamo, ja glasam za latinicu.
Definitivno sam se prelomio u poslednjih desetak dana, kada sam gledao mapu
Egipta (i ostatka Arapskog sveta)... i ništa nisam razumeo:
http://www.openstreetmap.org/?lat=30.049316&lon=31.233566&zoom=18&layers=M
potpuno je besmisleno. Mada možda kod njih ima smisla, možda postoje ljudi
koji ne čitaju latinično pismo, ali mi možemo biti prijateljski prema
strancima, a da nas to ne zaboli.

Problem je jedino u tome što preslovljavanje bolje i lakše funkcioniše kada
se sve radi na ćirilici, pa se od nje prave latinični nazivi. Ali je glupo
očekivati da svi ručno kucaju name:rs, pa  bot unosi latinični naziv...
hmmm... tu bi nam trebale ideje o toku rada.

I definitivno bih voleo da pomognem sa pisanjem bot-a, ili kako već
planiraš, da radiš. Nisam siguran koliko ću vremena imati, ali makar bih
mogao da testiram po nekad. Pa ako staviš kod negde javno (github ili
slično) pusti nam link.
Ono što znam jeste da su ljudi sa naše vikipedije lepo napravili kod za
preslovljavljavanje sa i u ćirilicu. I kako ih poznajem možemo ga lako naći
(mada je sigurno negde on-line.

Sa druge strane voleo bih da nekako upotrbimo i tu ćirilicu. To za sada nije
moguće na openstreetmap.org, ali možda možemo da dignemo naš server i da
renderujemo tilinge Srbije na ćirilici... nisam siguran koliko je to dobro i
pametno, ali vredi razmisliti.