[Talk-si] Uvoz iz Geopedije
Martin Vuk
mrcin.vuk na gmail.com
Tor Nov 2 16:29:00 GMT 2010
Živijo,
Kot kaže si z GURSom ne moremo nič pomagati. Mogoče pa lahko
kontaktiramo kakšne druge organizacije, ki imajo lastne vire podatkov.
Vem, da ima Planinska zveza veliko markiranih poti posnetih z GPS, ki
so jih prispevali nadobudni člani. Bom poskusil dobiti kakšen kontakt.
Pozna kdo koga na PZS, ki se s tem bavi?
Kar se pa tiče GURSa, je verjetno res še največ upanja z ortofoto posnetki.
LP Martin
31. oktober 2010 18:17 je oseba Gasper Zejn <zejn na kiberpipa.org> napisala:
> On Sunday 31 October 2010 11:02:05 Igor Brejc wrote:
>> Še moji komentarji:
>> Ja, Geopedijine poti niso ravno najbolj natančne. Meni služijo bolj
>> informativno, ko se spravim kam na kakšno novo turo.
>>
>> > > Je že kdo uvažal podatke z geopedije? Izkušnje? Mogoče bi bilo fino
>> > > sestaviti en mušter za prošnjo za uporabo podatkov, ki bi ga pošiljali
>> > > lastnikom različnih podatkov. Ima kdo že kaj podobnega napisanega. A
>> > > ni nekdo pred kratkim prosil GURS za dovoljenje za uvoz meje?
>>
>> Pred časom je bila neka varianta, da bi dobili podatke o vrhovih in
>> železnicah od GURS-a preko tretje osebe/firme, vendar se je vse skupaj
>> izjalovilo, ker na strani GURS-a ne razumejo bistva OSM licenciranja,
>> njihova licenca pa je tako ali tako precej problematična in nerazumljiva.
>> Npr. koliko vem je firma Sinergise (avtorji Geopedije) kupila podatke od
>> GURS-a in jih zato lahko prikazujejo preko spleta, mislim pa, da ne morejo
>> naprej prodajati oz. posredovati drugim. Tudi če bi OSM čudežno kupil enake
>> podatke od GURS-a, OSM ne bi imel pravice integrirati jih v svojo bazo. Če
>> prav razumem zadevo.
>
> No, ne moreš ravno reči, da ne razumejo "bistva OSM licenciranja". :)
>
> Če ga razumejo ali ne, se OSM pozicionira kot direktno nasprotje njihovega
> trenutnega poslovnega modela. OSM je prost za vse, GURS pa je pač državno
> podjetje, ki monopol nad geopodatki uporablja za vir prihodkov. Zato bo od
> njih zelo težko pridobiti sodelovanje.
>
> Geopedija je skupni projekt podjetja Sinergise in nevladne organizacije
> Umanotere. Sinergise je prispeval strojno in programsko opremo, Umanotera pa
> je "prispevala" geografske podatke. Kako? Geopodatki so načeloma podatki, ki
> jih zbira in ureja javni sektor, ti pa padejo pod evropsko direktivo o ponovni
> uporabi informacij, ki jih javni sektor obdeluje. Slovenija se je potem
> odločila [1], da razlikuje med pridobitno uporabo, za katero lahko zaračuna
> ponovno uporabo, in nepridobitno uporabo, za katero po 34.a členu Zakona o
> dostopu do informacij javnega značaja ne more zaračunati teh podatkov.
> Sinergise je sicer vprašal GURS kolikšna bi bila cena neprofitne rabe ortofotov
> in ta je odgovoril z "na-rit-me-vrže" 400.000 EURO [2], ampak so se potem
> pritožili k informacijski pooblaščenki, ki je potrdila, da je GURS dolžan
> neprofitnim organizacijam dati podatke zastonj.
>
> No, čeprav lahko neprofitna organizacija podatke dobi zastonj, pa so seveda
> podatki kar se tiče podjetij še vedno v lasti GURS, ki bo zahteval blazne
> vsote za njih.
>
> Morda najboljša izbira - v kolikor uspemo to izvesti legalno - je da neka
> organizacija (lahko Kiberpipa) zaprosi za ortofote, potem pa se na podlagi
> ortofotov obriše gozdove, ulice in tako naprej. No, v torek mislim da bom
> videl kakega pravnika, pa ga bom še to vprašal.
>
> Lp,
> Gašper
>
> Še par zanimivih povezav na to temo:
> [1] ponovna raba informacij
> http://www.ip-rs.si/informacije-javnega-znacaja/ponovna-uporaba/
> [2] Predavanje Grege Milčinskega v Kiberpipi
> http://video.kiberpipa.org/media/SU_Kadunc_Milcinski-
> Spletni_wikiatlas/play.html
>
>
>
>> Mislim, da se tukaj ne bo nič premaknilo vse dokler oni sami ne začutijo
>> potrebe po OSM podatkih in bodo takrat nas (OSM) prosili za le-te. Šele v
>> tem primeru bi se oni res lahko zmigali. Ali pa če jim naša država ukine
>> monopol nad podatki in bodo prisiljeni dati zadeve v open sfero (tako, kot
>> se je zgodilo v UK).
>>
>> Igor
>>
>> 2010/10/31 Gasper Zejn <zejn na kiberpipa.org>
>>
>> > Ja, Slovenija ima napačno zavedeno projekcijo, zato se pogosto zgodi, da
>> > so koordinate za približno 500m zamaknjene v smeri vzhod zahod. Potem
>> > sta pa še
>> > hkrati v veljavi dva sistema, da je zmeda še večja. :D
>> >
>> > Uvažanje podatkov od tam ni legalno, kontaktirat je potrebno neposredno
>> > vire
>> > podatkov in od njih dobiti dovoljenje, da lahko podatke neomejeno širiš
>> > in uporabljaš tudi v komercialne namene. Geopedija je sicer super kot
>> > "izložba",
>> > v kateri državne inštitucije lahko pokažejo kakšne vse podatke imajo, ni
>> > pa praktično uporabna (razen za ročno klikanje), ker so oni podatki
>> > ravno toliko
>> > zaklenjeni kot so bili prej.
>> >
>> > Glede natančnosti: ja, že kolesarske steze po ljubljani se precej
>> > razlikujejo
>> > od dejanskega stanja.
>> >
>> >
>> > Tudi če uspeš pridobiti dovoljenje (kar bi mimogrede lahko zelo
>> > enostavno), se
>> > poraja vprašanje pod kakšno licenco smejo biti izpeljave iz ortofotov. Tu
>> > bi
>> > bilo verjetno dobro dobiti kak nasvet pravnika, ki se s temi stvarmi
>> > ubada.
>> >
>> > Še vedno pa ostajajo podatki, ki jih na ortofotih ne moremo videti, npr.
>> > avtobusna postajališča primestnega potniškega prometa.
>> >
>> > lp,
>> > Gašper
>> >
>> > On Sunday 31 October 2010 08:31:37 Blaž Lorger wrote:
>> > > Jaz sem na Geopediji gledal predvsem planinske in kolesarske poti. Po
>> >
>> > mojih
>> >
>> > > izkušnjah podatki niso zanesljivi. Večji del poti je približno točen,
>> > > marsikje pa poti manjkajo oziroma so vnešene poti, ki ne obstajajo.
>> > > S "približno točen" pa mislim na probleme s projekcijo oziroma
>> >
>> > koordinatnim
>> >
>> > > sistemom. Projekcija in koordinatni sistem na Geopediji je dokaj
>> >
>> > samosvoj.
>> >
>> > > Zato bi podatke bilo težko uvoziti. Razen tega marsikje planinske poti
>> > > odstopajo nekaj sto metrov od dejanskega stanja.
>> > >
>> > > Če bi že skušal dobiti dovoljenje za uporabo Geopedije pri delu na OSM,
>> >
>> > bi
>> >
>> > > se najbolj splačalo dobiti dovoljenje za uporabo ortofoto posnetkov.
>> > > Tako bi lahko enostavno dobil informacije o vegetaciji, vodotokih,
>> > > zgradbah, poteh in cestah, ki drugače niso dostopne, daljnovodih, ...
>> > > Seveda bi pred dejansko uporabo moral pripraviti orodje, ki bi
>> >
>> > prilagodilo
>> >
>> > > projekcijo ortofoto posnetkov za OSM.
>> > >
>> > > > Živijo,
>> > > >
>> > > > Na geopedii se je nabralo že kar nekaj zanimivih slojev. Od splošnih,
>> > > > kot npr hišne številke, meje občin ipd, do železniških postaj,
>> > > > bencinskih črpalk, urbanomatov, kolesarskih parkirišč, med drugim je
>> > > > notri tudi sloj prostovoljnih gasilskih društev, slaščičarn in
>> > > > ponudnikov turističnih dejavnosti.
>> > > > Po pravilih uporabe je podatke prepovedano kopirati in distribuirati
>> > > > brez dovoljenja lastnika podatkov. Lastniki podatkov so različne
>> > > > osebe in društva. Zagotovo bi lahko nekatere od omenjenih podatkov
>> > > > uvozili tudi v OSM. Seveda moramo predhodno dobiti dovoljenje za
>> > > > omenjeno objavo.
>> > > >
>> > > > Je že kdo uvažal podatke z geopedije? Izkušnje? Mogoče bi bilo fino
>> > > > sestaviti en mušter za prošnjo za uporabo podatkov, ki bi ga
>> > > > pošiljali lastnikom različnih podatkov. Ima kdo že kaj podobnega
>> > > > napisanega. A ni nekdo pred kratkim prosil GURS za dovoljenje za
>> > > > uvoz meje?
>> > > >
>> > > > LP Martin
>> > > >
>> > > > _______________________________________________
>> > > > Talk-si mailing list
>> > > > Talk-si na openstreetmap.org
>> > > > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-si
>> > >
>> > > _______________________________________________
>> > > Talk-si mailing list
>> > > Talk-si na openstreetmap.org
>> > > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-si
>> >
>> > _______________________________________________
>> > Talk-si mailing list
>> > Talk-si na openstreetmap.org
>> > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-si
>
> _______________________________________________
> Talk-si mailing list
> Talk-si na openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-si
>
More information about the Talk-si
mailing list