[Talk-si] Uvoz iz Geopedije

Gasper Zejn zejn na kiberpipa.org
Ned Okt 31 17:17:13 GMT 2010

On Sunday 31 October 2010 11:02:05 Igor Brejc wrote:
> [...]
>
> Pred časom je bila neka varianta, da bi dobili podatke o vrhovih in
> železnicah od GURS-a preko tretje osebe/firme, vendar se je vse skupaj
> izjalovilo, ker na strani GURS-a ne razumejo bistva OSM licenciranja,
> njihova licenca pa je tako ali tako precej problematična in nerazumljiva.
> Npr. koliko vem je firma Sinergise (avtorji Geopedije) kupila podatke od
> GURS-a in jih zato lahko prikazujejo preko spleta, mislim pa, da ne morejo
> naprej prodajati oz. posredovati drugim. Tudi če bi OSM čudežno kupil enake
> podatke od GURS-a, OSM ne bi imel pravice integrirati jih v svojo bazo. Če

No, ne moreš ravno reči, da ne razumejo "bistva OSM licenciranja". :)

Če ga razumejo ali ne, se OSM pozicionira kot direktno nasprotje njihovega
trenutnega poslovnega modela. OSM je prost za vse, GURS pa je pač državno
podjetje, ki monopol nad geopodatki uporablja za vir prihodkov. Zato bo od
njih zelo težko pridobiti sodelovanje.

Geopedija je skupni projekt podjetja Sinergise in nevladne organizacije
Umanotere. Sinergise je prispeval strojno in programsko opremo, Umanotera pa
je "prispevala" geografske podatke. Kako? Geopodatki so načeloma podatki, ki
jih zbira in ureja javni sektor, ti pa padejo pod evropsko direktivo o ponovni
uporabi informacij, ki jih javni sektor obdeluje. Slovenija se je potem
odločila [1], da razlikuje med pridobitno uporabo, za katero lahko zaračuna
ponovno uporabo, in nepridobitno uporabo, za katero po 34.a členu Zakona o
dostopu do informacij javnega značaja ne more zaračunati teh podatkov.
Sinergise je sicer vprašal GURS kolikšna bi bila cena neprofitne rabe ortofotov
in ta je odgovoril z "na-rit-me-vrže" 400.000€ [2], ampak so se potem
pritožili k informacijski pooblaščenki, ki je potrdila, da je GURS dolžan
neprofitnim organizacijam dati podatke zastonj.

No, čeprav lahko neprofitna organizacija podatke dobi zastonj, pa so seveda
podatki kar se tiče podjetij še vedno v lasti GURS, ki bo zahteval blazne
vsote za njih.

Morda najboljša izbira - v kolikor uspemo to izvesti legalno - je da neka
organizacija (lahko Kiberpipa) zaprosi za ortofote, potem pa se na podlagi
ortofotov obriše gozdove, ulice in tako naprej. No, v torek mislim da bom
videl kakega pravnika, pa ga bom še to vprašal.

Lp,
Gašper

Še par zanimivih povezav na to temo:
[1] ponovna raba informacij
http://www.ip-rs.si/informacije-javnega-znacaja/ponovna-uporaba/
[2] Predavanje Grege Milčinskega v Kiberpipi
http://video.kiberpipa.org/media/SU_Kadunc_Milcinski-
Spletni_wikiatlas/play.html