[Talk-si] Uvoz iz Geopedije
Igor Brejc
igor.brejc na gmail.com
Ned Okt 31 10:02:05 GMT 2010
Še moji komentarji:
Ja, Geopedijine poti niso ravno najbolj natančne. Meni služijo bolj
informativno, ko se spravim kam na kakšno novo turo.
> > Je že kdo uvažal podatke z geopedije? Izkušnje? Mogoče bi bilo fino
> > sestaviti en mušter za prošnjo za uporabo podatkov, ki bi ga pošiljali
> > lastnikom različnih podatkov. Ima kdo že kaj podobnega napisanega. A
> > ni nekdo pred kratkim prosil GURS za dovoljenje za uvoz meje?
Pred časom je bila neka varianta, da bi dobili podatke o vrhovih in
železnicah od GURS-a preko tretje osebe/firme, vendar se je vse skupaj
izjalovilo, ker na strani GURS-a ne razumejo bistva OSM licenciranja,
njihova licenca pa je tako ali tako precej problematična in nerazumljiva.
Npr. koliko vem je firma Sinergise (avtorji Geopedije) kupila podatke od
GURS-a in jih zato lahko prikazujejo preko spleta, mislim pa, da ne morejo
naprej prodajati oz. posredovati drugim. Tudi če bi OSM čudežno kupil enake
podatke od GURS-a, OSM ne bi imel pravice integrirati jih v svojo bazo. Če
prav razumem zadevo.
Mislim, da se tukaj ne bo nič premaknilo vse dokler oni sami ne začutijo
potrebe po OSM podatkih in bodo takrat nas (OSM) prosili za le-te. Šele v
tem primeru bi se oni res lahko zmigali. Ali pa če jim naša država ukine
monopol nad podatki in bodo prisiljeni dati zadeve v open sfero (tako, kot
se je zgodilo v UK).
Igor
2010/10/31 Gasper Zejn <zejn at kiberpipa.org>
> Ja, Slovenija ima napačno zavedeno projekcijo, zato se pogosto zgodi, da so
> koordinate za približno 500m zamaknjene v smeri vzhod zahod. Potem sta pa
> še
> hkrati v veljavi dva sistema, da je zmeda še večja. :D
>
> Uvažanje podatkov od tam ni legalno, kontaktirat je potrebno neposredno
> vire
> podatkov in od njih dobiti dovoljenje, da lahko podatke neomejeno širiš in
> uporabljaš tudi v komercialne namene. Geopedija je sicer super kot
> "izložba",
> v kateri državne inštitucije lahko pokažejo kakšne vse podatke imajo, ni pa
> praktično uporabna (razen za ročno klikanje), ker so oni podatki ravno
> toliko
> zaklenjeni kot so bili prej.
>
> Glede natančnosti: ja, že kolesarske steze po ljubljani se precej
> razlikujejo
> od dejanskega stanja.
>
>
> Tudi če uspeš pridobiti dovoljenje (kar bi mimogrede lahko zelo enostavno),
> se
> poraja vprašanje pod kakšno licenco smejo biti izpeljave iz ortofotov. Tu
> bi
> bilo verjetno dobro dobiti kak nasvet pravnika, ki se s temi stvarmi ubada.
>
> Še vedno pa ostajajo podatki, ki jih na ortofotih ne moremo videti, npr.
> avtobusna postajališča primestnega potniškega prometa.
>
> lp,
> Gašper
>
>
> On Sunday 31 October 2010 08:31:37 Blaž Lorger wrote:
> > Jaz sem na Geopediji gledal predvsem planinske in kolesarske poti. Po
> mojih
> > izkušnjah podatki niso zanesljivi. Večji del poti je približno točen,
> > marsikje pa poti manjkajo oziroma so vnešene poti, ki ne obstajajo.
> > S "približno točen" pa mislim na probleme s projekcijo oziroma
> koordinatnim
> > sistemom. Projekcija in koordinatni sistem na Geopediji je dokaj
> samosvoj.
> > Zato bi podatke bilo težko uvoziti. Razen tega marsikje planinske poti
> > odstopajo nekaj sto metrov od dejanskega stanja.
> >
> > Če bi že skušal dobiti dovoljenje za uporabo Geopedije pri delu na OSM,
> bi
> > se najbolj splačalo dobiti dovoljenje za uporabo ortofoto posnetkov. Tako
> > bi lahko enostavno dobil informacije o vegetaciji, vodotokih, zgradbah,
> > poteh in cestah, ki drugače niso dostopne, daljnovodih, ...
> > Seveda bi pred dejansko uporabo moral pripraviti orodje, ki bi
> prilagodilo
> > projekcijo ortofoto posnetkov za OSM.
> >
> > > Živijo,
> > >
> > > Na geopedii se je nabralo že kar nekaj zanimivih slojev. Od splošnih,
> > > kot npr hišne številke, meje občin ipd, do železniških postaj,
> > > bencinskih črpalk, urbanomatov, kolesarskih parkirišč, med drugim je
> > > notri tudi sloj prostovoljnih gasilskih društev, slaščičarn in
> > > ponudnikov turističnih dejavnosti.
> > > Po pravilih uporabe je podatke prepovedano kopirati in distribuirati
> > > brez dovoljenja lastnika podatkov. Lastniki podatkov so različne osebe
> > > in društva. Zagotovo bi lahko nekatere od omenjenih podatkov uvozili
> > > tudi v OSM. Seveda moramo predhodno dobiti dovoljenje za omenjeno
> > > objavo.
> > >
> > > Je že kdo uvažal podatke z geopedije? Izkušnje? Mogoče bi bilo fino
> > > sestaviti en mušter za prošnjo za uporabo podatkov, ki bi ga pošiljali
> > > lastnikom različnih podatkov. Ima kdo že kaj podobnega napisanega. A
> > > ni nekdo pred kratkim prosil GURS za dovoljenje za uvoz meje?
> > >
> > > LP Martin
> > >
> > > _______________________________________________
> > > Talk-si mailing list
> > > Talk-si at openstreetmap.org
> > > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-si
> >
> > _______________________________________________
> > Talk-si mailing list
> > Talk-si at openstreetmap.org
> > http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-si
>
> _______________________________________________
> Talk-si mailing list
> Talk-si at openstreetmap.org
> http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-si
>
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-si/attachments/20101031/fc931ebe/attachment.html>
More information about the Talk-si
mailing list