[OSM-talk-be] Rise of the voetwegen

Ben Laenen benlaenen at gmail.com
Wed Dec 2 13:59:47 UTC 2015

Iemand die de Atlas der Buurtwegen aan het kopiƫren is?

> Ik vind dat een 'path' meer geschikt is, zeker als ik de voetweg door
> velden zie gaan en waar een geen visible pad is volgens AGIV sat pics.
>
> Iemand daar zelf ook al issue's mee gehad.  Is er iemand die 'footway'
> meer geschikt vind voor vaak -kwasi denkbeeldige- wegen?  Waarom?

Ik vind nog steeds dat je het pad of de weg in realiteit moet kunnen zien. Ik
weet dat die paden in principe nog moeten bestaan als ze niet uit de Atlas
zijn gehaald maar we moeten de gebruikers ook geen verkeerde verwachtingen
moeten geven. Laat het forceren van verdwenen paden maar over aan andere
belangengroepen... En als er in de praktijk geen auto kan of mag rijden ook al
is het een buurtweg officieel, dan map je het inderdaad met path of footway,
naargelang de situatie.

> Ik pas dit meestal in alt_name='voetweg 1234' en dan als
> name='Liposuctievoetweg'.

Wat de naam betreft kies ik eerder voor een alternatieve tag die ik indertijd
ook al enkele keren heb gebruikt in de buurt van Antwerpen, namelijk
vicinal_ref=* en vicinal_type=path/road

Ben