[Talk-cz] Plzen

Jakub Sykora kubajz na kbx.cz
Neděle Červen 10 06:28:38 UTC 2007

Ahoj,

hanoj wrote:
> Ahoj Kubo!
> Pokud jsi si svymi tracky jist, pouzivej je dle sveho vedomi...

Snazim se to delat zodpovedne :]

> 	Ja pouzivam PDA FJ N560 s integrovanym SiRF III. Testoval jsem tu
> hracku na statickem mereni, kde byly presnosti <5m polohove <10m vyskove
> vcetne transformaci do JTSK. Pri uvazovani prumerovani coz zajiste SiRF
> pri dynamicke navigaci dela se dostaneme <4m ve vsech souradnicich. To
> je skvele, kdyby...

Ja pouzivam Kouwell KW-9281, coz je magneticke ufo a vozim jej na strese
auta ev. na batohu. Ja jsem nejak ocekaval, ze kdyz z GPSky vypadnou EPH
a EPV odchylky v metrech s pravdepodobnosti 95%, tak ze to tak opravdu je.

> 	Zminovane viditelne/pouzitelne satelity a koeficienty DOP deklaruji
> jakesi nepresne informace o nekterych castech vysilani signalu pro
> vyhodnocovani a chybach, na ktere se da pohlizet jen jako radove
> ukazatele, bez uvahy toho, jak jsou ve skutecnosti vypocitavany.

DOP a pouzitelne satelity mi vicemene koreluji s hodnotami EPV a EPH,
ale je fakt, ze se to musi brat s rezervou.

> Add Plzen.
> 	 To cos tam opravovals delal Pavel. Ten se do projektu obul velice zahy
> a vytvoril z meho pohledu nekolik zasadnich karambolu a odmital o tom
> diskutovat. Pavel neni ani v teto konferenci, ac jsem ho zval, aby sve
> napady nekonfrontoval jen se mnou az neco udela, ale drive nez neco udela.
> 	Zeleznicni trate spojene mezi zastavkami s pouzitym daty z jinych map k
> tomu patri. Vetsinu jsem jich vymazal, pokavad jsem mel jakous takous
> jistotu, ze je delal on a nikdo jiny do nich nezasahoval. Povazuji to za
> nestesti pro OSM.

Trat Pha-Plzen jsem jeste schopen opravit, aby byla alespon tak presna,
jako kdyby se preklikala z landsatu.

> 	Ja uplne souhlasim jak to dela "wvb", nataha stare tracky z archivnich
> GPS, ale netaguje je, nenechava je rendrovat a zustava na kazdem ci na
> nem, zda to zcela smaze nebo pouzije jako podklad.

Ja kdyz v mape najdu nejake unwayed segments, tak jsem vzdy na
rozpacich, jestli to mam pouzit nebo ne. A taky jestli na tom nekdo
aktivne dela nebo ne. Skoda, ze soucasti OSM neni neco jako subversion,
kde by bylo pekne videt, kdo a kdy na danych carach pracoval vcetne
komentaru k verzi...

> [...]
> 	Rozhodne si nemyslim, ze podstatou OSM je geodeticka presnost
> vynasenych dat, ale zodpovedne a soustave vytvareni geodat v dostupne
> presnosti. Do zodpovednosti povazuji 2x track z GPS jedne trate, nebo
> jiny overovaci prostredek, trebas kontrola vynesene way nad ortofoto.
> 	Podstata tkvi v tom, ze k jednotlivym mapovanym castem nejsou pridavana
> temer radna metadata o tom jak vznikla ci jakou potencialni presnost
> vykazuji, jakou metodiku uzivatel pouzival. Pokud budu mit podezreni o
> dokonalosti, nezbyva mi nez to cele projezdit a udelat cele odznova. To

Tak v tomto ohledu si myslim, ze k tomu pristupuju zodpovedne :] Trate
ktere jezdim casto vynesu po prvnim zamereni a potom doupravuju podle
novych namerenych dat v pripade, ze jsou mezi nimi zasadni rozpory.

> 	Stejne tak jsem si jist, ze do roka rozhodne nepokryjeme vice nez 10%
> komunikaci v CR. A jestli do 10 let budeme mit 1/2 komunikaci, budou OSM
> povazovat za uspech. Lze totiz velice rychle ocekavat, ze se nase trasy
> vycerpaji a ty okrajove mimo nase dlouhodobe pravidelne cesty se
> pridavat budou obtizneji.

To by chtelo sehnat dalsi a dalsi lidi. Otazkou je, proc by nekdo neco
takoveho delal :]

> 	Sbirani Geodat je totiz obecne ta nejnakladnejsi cinnost v ramci
> geoinformatiky.

true, true.

> [...]
> Dival jsem se na jejich vysledky a zadny znich nepocita s preciznim
> mapovanim ale s pouze s maximalizaci pokryti at uz jsou motivy
> jakekoliv. Vysledek je zalostny se zavrenymi ocami tak pro meritko 1:000 000
> 	A ja vidim OSM pouzitelny a pro vskutku presne mapy pro meritka okolo
> 1:25 000 - 1:10 000. Zatim zbeznym pohledem by mohla byt sit komuninakci
> presnejsi nez ma ZABAGED a to zrejme diky jeho algoritmu pro generalizaci.
> 	Proste to, ze si hrajeme s GPS, jeste neznamena, ze vystup musi byt
> nutne jen na hrani. Za dodrzeni urcitych pravidel, to muzou byt velmi

Tak se budeme snazit, aby se nam to podarilo.

> Zdravi
> vpredvecer dne odpocinuti
>
> hanoj

Zdravim v rano neodpocinuti,