[Talk-cz] Kniha o GPS/Mapování

Kubajz kubajz na kbx.cz
Pátek Červenec 18 15:57:58 UTC 2008

Ahoj,

hanoj napsal(a):
> Trosku jsem letmo procetl nekolik mailu:
>
> Delam trochu s CAD/GIS prosel jsem Autocad, Archicad, Microstation,
> ArcGIS, Jump, Udig, idrisi, geomedia, neco s GIMP a Inkscape a
> nepripada mi prostredi JOSM jako tragedie. Proste vsude se dela neco
> jinak nez u sousedu, ale na low-end urovni s tim _lze_ pracovat.
>
> Presety samozrejme pro JOSM jsou.
>
> Na nejake vyssi operace nad republikou ci importy jinych datovych sad
> neni JOSM vhodny. Otazka je, zda to ma byt ucel tohoto programu.

ja si myslim, ze ne (ovsem co ja si myslim, nemusi byt vzdy pravda, ze
:)). Ono delat megalitickej projekt, kterej vyhovi vsem je nemozne.
Dival jsem se na konkurenci JOSMu a celkem zajimave vypada Maerkaartor.
Ma zajimave featury jako tvorba kruhoveho objezdu z krizovatky atp. To
jsou IMO veci snadno implementovatelne do JOSM. Take ma celkem hezke
renderovani ala mapnik, takze je to vice WYSIWYG nez JOSM. U JOSM musi
mit clovek trochu vetsi predstavivost.
Na cem by taky mohli v JOSM zapracovat je prace pravym tlacitkem mysi.
Vetsina lidi je zvykla neco oznacit a pak klepnout pravym cudlikem k
vyvolani kontextove nabidky. Namisto toho ma JOSM pouze posouvani - to
by se dalo prehodit na mysi kolecko a bylo by to hned o neco prijemnejsi :)
> Volba datoveho modelu OSM je problem, nicmene existuje nejaky snadno
> implementovateny vektorovy format na urovni jako ma wikipedie wiki?
> Myslim, ze o tom probihala na SOTM 2007 a i pozdeji velka diskuze..

Ja jsem vdecny za to, ze OSM XML je tak jednoduche, ze mu rozumim a
zaroven celkem dobre vsechno vystihuje. Nejvice me rozcilovala doba, kdy
se delaly jeste segmenty - to bylo na palici zvlast v dobe, kdy potlach
samotne segmenty vubec nezobrazoval.