[Talk-cz] Možnost využití dat Povodí Labe

Martin Kokeš shr3k na typo3-hosting.com
Středa Říjen 22 18:48:58 UTC 2008

hanoj napsal(a):

> *** kde se píše v 365/2000 Sb o poskytování bezplatného obsahu, na
> prvni pohled jsem to nenašel?

Tak to chce příště i druhý pohled, ne jen ten první.

§2
t) veřejným informačním systémem informační systém vedený správci
uvedenými v § 3 odst. 2 nebo jiný informační systém poskytující služby
veřejnosti, který má vazby na informační systémy veřejné správy;

§ 3
(2) Správci informačních systémů veřejné správy jsou ministerstva, jiné
správní úřady a územní samosprávné celky (dále jen „orgány veřejné správy“).

§ 5
Orgány veřejné správy
(2) Orgány veřejné správy jsou v rámci informačních systémů veřejné
správy povinny
f) postupovat při uveřejňování informací způsobem umožňujícím dálkový
přístup tak, aby byly informace související s výkonem veřejné správy
uveřejňovány ve formě, která umožňuje, aby se s těmito informacemi v
nezbytném rozsahu mohly seznámit i osoby se zdravotním postižením. Formu
uveřejnění informací stanoví prováděcí právní předpis;

§ 9
(1) Z informačních systémů veřejné správy nebo jejich částí, které jsou
veřejnými evidencemi, rejstříky nebo seznamy, vydávají orgány veřejné
správy, které jsou správci nebo provozovateli těchto systémů (dále jen
„správci“), na požádání úplný nebo částečný výpis ze zápisu vedeného v
elektronické podobě v tomto informačním systému.
(2) Výpis podle odstavce 1 (dále jen „výpis“) v listinné podobě je
veřejnou listinou.

> *** o rejstřík IMHO nejde, jde o geodatabázi, která je odvozená z ZVH
> mapy. Jako rejstřík bych považoval nejspíš evidenci knih v knihovně.

Tak to snad jen opravdu IYHO.

§ 3 Výjimky z ochrany podle práva autorského ve veřejném zájmu
Ochrana podle práva autorského se nevztahuje na
a) úřední dílo, jímž je právní předpis, rozhodnutí, opatření obecné
povahy, veřejná listina, veřejně přístupný rejstřík a sbírka jeho
listin, jakož i úřední návrh úředního díla a jiná přípravná úřední
dokumentace, včetně úředního překladu takového díla, sněmovní a senátní
publikace, pamětní knihy obecní (obecní kroniky), státní symbol a symbol
jednotky územní samosprávy a jiná taková díla, u nichž je veřejný zájem
na vyloučení z ochrany,

Takže si to shrneme, u každého informačního systému veřejné zprávy (krom
systémů citovaných v § 3 365/2000 Sb.) je jejich správce (orgán veřejné
správy) povinen postupovat při uveřejňování informací způsobem
[...]

I kdyby zmíněná databáze nebyla "veřejně přístupným rejstříkem" (což
evidentně je, jak podle 365/2000 Sb. §2 písm. t , tak i podle 254/2001
Sb. §22 odst. 3), stále je její úplný výtisk veřejnou listinou. Správce
je povinen na požádání vydat úplný nebo částečný výpis ze zápisu
vedeného v elektronické podobě v tomto informačním systému, který pak má
status veřejné listiny a na tu se nevztahuje ochrana podle práva autorského.

MK