[Talk-cz] Narodni p?rky; Licence k CZ geodatum; Licence ODbL;

Petr Kadlec petr.kadlec na gmail.com
Středa Prosinec 16 08:57:39 UTC 2009

2009/12/15 Mike Crash <mike na mikecrash.com>:
> Mně to přijde zase rozumný. Cílem je, aby ta mapa byla co nejvíc
> používaná, tedy i subjekty, které nemají zájem na tom, aby některá data
> vracela zpět.

To je otázka názoru. Každopádně změna licence na tomto nic
principiálního nemění – obě jsou to copyleftové licence, tzn. tvorbu
odvozených děl dovolují jen při zachování odvozeného díla pod touto
licencí. Jediným rozdílem je fakt, že CC-BY-SA konkrétně neřeší
zvláštní právo pořizovatele databáze, což je naopak hlavní cíl ODbL.

> Ta pak může OSM vzít a použít
> jí, dodat do ní svá data a distribuovat jí.

…pod licencí ODbL.

> Samozřejmě by to
> nedělala tehdy, pokud nemůže mapu použít.

Mapu samozřejmě použít může, pokud dodrží podmínky licence, které
nijak extrémní nejsou. Hlavně v tom ale není žádný zásadní rozdíl
oproti stávající licenci.

-- Petr Kadlec / Mormegil