[Talk-cz] Narodni p?rky; Licence k CZ geodatum; Licence ODbL;

Pavel Machek pavel na ucw.cz
Středa Prosinec 16 09:33:47 UTC 2009

On Wed 2009-12-16 10:20:37, hanoj wrote:
> Ahoj,

> *** Geoinformatika vyrazne rozlisuje mezi mapou a geodatama. Mapu si
> lze jen prohlizet, kdezto s geodatama lze pracovat, maji radove vyssi
> hodnotu, nezridka viceradovou. Tak i ODbL rozlisuje mezi databazi
> (geodata), kterou chrani a produkcnim dilem (mapa), kde si jen
> ponechava nutnost uvest informaci o puvodu.

Presne, a ja si myslim ze je to zmena k horsimu.

> Podobne jako kdyz nekdo prispeje do jadra linuxu tak se nepozaduje,
> aby vsichni co ho pouzijou v distribuci, tak aby dali praci na
> distribuci k dispozici. Chraneno je cenne jadro linuxu a nikoliv prace
> sekretarky v prostredi distribuce.

Tahle analogie hodne pokulhava.

Spis je to jako kdyby GPL chranila zdrojaky ale uz ne binarky. (Taky
tam plati ze zdrojak je cennejsi nez binarka, a taky tam plati ze se
binarka autogeneruje ze zdrojaku).

> A nebo jeste jinak. Se stavajici licenci CC nelze, spojit do jedne
> mapy proprietarni a otevrena geodata. To je pro mne jako bych si
> nemohl na distro nainstalovat proprietarni ovladace graficke karty.

Spousta lidi si mysli ze proprietarni ovladace grafarny nejsou tak
uplne legalni zalezitost...

Jinak se stavajici licenci samozrejme _lze_ spojit do jedne (papirove,
bitmapove) mapy proprietarni a otevrena geodata; jen na vysledku bude
muset byt CC-BY-SA. Vzhledem k tvrzeni ze mapa je stejne v podstate
bezcenna...

Ceho bych se ale nechtel dozit... garmin vyda bitmapovou openstreetmap
pro svoje GPSky, prida tam 15 restauraci, a zakaze jeji kopirovani.

> *** U stavajici CC-BY-SA tento problem neni?

Myslim ze neni. CC-BY-SA vypada dostatecne neskodne aby mohla byt
zarazena do hlavni casti Debianu.
								Pavel