[Talk-cz] křížky a kapličky

hanoj ehanoj na gmail.com
Čtvrtek Únor 12 00:14:00 UTC 2009

> abych pravdu řekl, tento systém se mi příliš nezamlouvá - jednak nepovažuju za
> dobrý nápad rozlišovat typ objektu prostřednictvím jména, a
> jednak "wayside_shrine" zahrnuje tři různé věci bez dalšího rozlišení
*** on to opravdu neni zadny system, je to jen vyuziti stavajicich
moznosti tak, aby to slo jednou konvertovat. S pokusem zavest nejaky
system jsem pred 2 roky neuspel. Muzes to zkusit.

> konkrétně kalvárie, jak jsem to pochopil já, znamená v terénu poutní místo,
> což může být jak kříž, tak boží muka, poklona, kaplička, poutní kostel, a
> často k tomu vede křížová cesta ... takže by bylo vhodné spíše přidat to jako
> vlastnost jiných objektů než jako samostatný objekt
*** kalvárie je latinsky překlad gabata, golgoty (lebky), mista kde
dle tradice umira Jezis. V nasem pripade se jedna o umelecke ztvarneni
konce tohoto umirani, zpravidla  plastikou, pietou, pseudohrobem,
sestavou krize(krizu), tradice baroka.

*** poutní místo, je nějaké místo (od klášterního komplexu až třeba
jen po kapličku), jemuž se připisuje duchovní význam, dnes daný
zpravidla tradicí a to katolickou.

> také by to chtělo přidat relaci pro křížovou cestu, tj. spojení čtrnácti křížů
>
> je tu někdo zkušenější v otázkách náboženství i architektury, kdo může
> potvrdit/vyvrátit, jak to chápu, a vnést do toho trošku lepší systém?
> (já jsem pokus o lepší návrh zabalil už na tom, že nejsem schopen zjistit, jak
> se anglicky řekne smírčí kříž ... leda tak inspirovat se německým Steinkreutz
> => Stone cross)
*** dost mozna je problem v historii, my patrime pod region
nemecko/rakousko, v anglii je plno jinych krizu a stel jiz 2000 let.

hanoj