[Talk-cz] Návod na zakreslování turistických tras

Marek Prokop marek na sovavsiti.cz
Středa Srpen 11 16:18:33 UTC 2010

Ahoj,

> *** termin vozova cesta je unikat v OSM-cz, vsade jinde se pouziva
> lesni a polni cesta.

Dobrá připomínka. Opravuji na polní cestu.

> *** Trasa je myslena posloupnost useku. Stezka je nejaky usek cesty
> specificky vyhrazeny znackou nekomu.

Tady tomu rozdílu asi úplně nerozumím. Vnímám to jazykově tak, že
trasa je obecnější (dovedu si představit lodní i třeba vesmírnou
trasu), kdežto stezka má konkrétnější turistický význam. Slovo trasa
jsem ale použil hlavně proto, že ho používá sám KČT.

> *** myslim ze dobre pravidlo by melo byt: dva nezavisle zdroje
> (1xGPS+UHUL), zarucujici dostatecnou validnost kreslene trasy. Jediny
> zdroj zadnou zaruku nedava...

Myslel jsem si to původně také, ale před časem jsem se tu ptal na to,
zda mohu zakreslit cestu podle jednoho (vlastního) GPS logu i v lese,
kde na UHULu nic nevidím, a byl jsem několika hlasy ujištěn že ano, že
to kdyžtak někdo opraví.

Nakonec mi to přišlo logické -- nepřesnost GPS nikdy není tak veliká
(rozhodně menší než měřítko jiných turistických map) a připadá mi
lepší mít na OSM cestu s nevýznamnou nepřesností v tvaru, než ji tam
nemít vůbec.

> *** satelit neni spravne slovo. V cestine uzivame slovo druzice.

Vím, ale zde přeci jen ponechám satelit. Jsem si dost jistý, že pro
typického uživatele GPS je to slovo srozumitelnější.

> *** WMS plugin uz je soucasti zakladni instalace JOSM, nebo se o tom
> nekde mluvilo

Minulý týden jsem instaloval JOSM  na cizím počítači a musel jsem to zaškrtnou.

> *** IMHO soucast vychoziho nastaveni JOSM

Nejsou, viz výše. Jdou sice přidat ze seznamu v dolní části okna, ale
pak je CUZK černý a jako vrstva nad UHULem skoro neviditelný. Proto
jsem do návodu dal bílou verzi.

> **** optimalni zvetseni pro UHUL je cca 100 metru. UHUL ma rozliseni
> 1px/m. Zbytecne to pak pozira vykon JOSM. viz:
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/freemap#WMS_UHUL_-_ortofotomapa

Z pohledu rozlišení ortofotomapy to asi chápu, ale z pohledu kreslení
moc ne. Neumím si představit, že bych při zvětšení 100 metrů něco
rozumného nakreslil. Při 20-30 metrech (a budovy podle CUZK ještě
méně) mi to naopak jde výborně.

Opačnou zkušenost mám i s výkonem -- ve velkém zvětšení se mi UHUL
načítá rychle, v menším strašně pomalu. Rozdíly v rychlosti samotného
JOSM nepozoruji.

Moc děkuji za připomínky,

Marek