[Talk-cz] Návod na zakreslování turistických tras

hanoj ehanoj na gmail.com
Středa Srpen 11 19:09:02 UTC 2010

> Tady tomu rozdílu asi úplně nerozumím. Vnímám to jazykově tak, že
> trasa je obecnější (dovedu si představit lodní i třeba vesmírnou
> trasu), kdežto stezka má konkrétnější turistický význam. Slovo trasa
> jsem ale použil hlavně proto, že ho používá sám KČT.
*** priklad trasy vs. stezky (a. vs b.):
a) mam z Brna do Prahy sve trasy ()
b) z Brna do Prahy vede dalnice

> Myslel jsem si to původně také, ale před časem jsem se tu ptal na to,
> zda mohu zakreslit cestu podle jednoho (vlastního) GPS logu i v lese,
> kde na UHULu nic nevidím, a byl jsem několika hlasy ujištěn že ano, že
> to kdyžtak někdo opraví.
*** Prikazane neni v OSM nic. Nekdy od roku 2008 je tu take tento
text[2]. Pokud to bude vychozi postup je to urcite lepe.

> Nakonec mi to přišlo logické -- nepřesnost GPS nikdy není tak veliká
> (rozhodně menší než měřítko jiných turistických map) a připadá mi
> lepší mít na OSM cestu s nevýznamnou nepřesností v tvaru, než ji tam
> nemít vůbec.
*** vlastni nepresnosti GPS se snadno projevi v zastavbe i v clenitem
terenu. Neco se lze docist i tady [1] (az naskoci server). O
nevhodnosti oznacit stred polygonu nebo jeho tvar (zamek, muzeum),
tvar krizovatky, pomoci GPS je zrejme uz z principu mereni.

Tvuj text vychazi z toho ze cestu projdu s GPS, coz je zaklad a pak si
pri kresleni ji podlozim UHULem a to je preci ono.
Neznamena to, ze na obou zdrojich musi byt cesta nalezena. Minimalne
to umoznuje interpretovat log GPS, ktery je v krajine sam o sobe tezce
rozlustitelny.

> Nejsou, viz výše. Jdou sice přidat ze seznamu v dolní části okna, ale
> pak je CUZK černý a jako vrstva nad UHULem skoro neviditelný. Proto
> jsem do návodu dal bílou verzi.
*** Ano, tak.

> Z pohledu rozlišení ortofotomapy to asi chápu, ale z pohledu kreslení
> moc ne. Neumím si představit, že bych při zvětšení 100 metrů něco
> rozumného nakreslil. Při 20-30 metrech (a budovy podle CUZK ještě
> méně) mi to naopak jde výborně.
*** 100m je doporucene priblizeni pro nacteni UHUL, to nesouvisi s
praci v teto podobrnosti.

> Opačnou zkušenost mám i s výkonem -- ve velkém zvětšení se mi UHUL
> načítá rychle, v menším strašně pomalu. Rozdíly v rychlosti samotného
> JOSM nepozoruji.
*** Ja ano, mozna mam stary stroj. Staci zvysit bitovou hloubku nebo
priliz podrobne rozliseni a JOSM ma co delat.

> Ještě bych doporučil spustit JOSM s dostatečnou velikostí vyhrazené operační paměti -
> minimálně 256MB, čím více tím lépe, jinak se bude JOSM zasekávat.
*** byval to problem, jestli je jeste dnes, nevim

PS: kapitolu jak spravne interpretovat a kreslit do OSM GPS logy jsem
taky kdysi popsal tuna [1]

diky
hanoj

[1] http://gis.templ.net/dp-osm_git.pdf