[Talk-cz] footway vs. path (bylo: Návod na zakreslování turistických tras)

Michal Grézl michal.grezl na openstreetmap.cz
Pátek Srpen 13 07:00:34 UTC 2010

2010/8/13 Mike <mike na mikecrash.com>:

> Hmm, tak to si asi taky začnu tagovat podle sebe a udělám si svoje
> značení, co třeba
>
> highway=pesina
> highway=cesticka
> highway=kamenita

presne tak to bylo a je zamysleno

> Jestli mi na OSM něco vadí, tak je to právě to, že tu v mnoha věcech
> není jednota. Než se začne něco používat, tak by se to mělo schválit.
> Klidě jsem i pro, aby neschválené tagy nešly přidávat. V mnoha ohledech
> je totiž v OSM neskutečnej bordel. Jestli někdo s těmi daty dělal něco
> jinýho než jen nakreslení mapy, tak mi dá za pravdu.

tohle je absolutne zcestna myslenka (to s tema neschvalenejma tagama),
sila osm tkvi prave v tom ze si tam muze kazdy nacpat co se muz zlibi,
omezovaci, zakazovaci, narizovaci a podobne individua by nikdy nemohli
vytvorit to co uz je vyrobeno. Vsechny podobne instituce vesmes rozvoj
brzdi az uplne zastavuji. Viz probihajici flame o zmene licence,
nekonecne dohadovani jen proto, ze jakasi nadace vymyslela, ze je
potreba zmenit licenci a kazdy se musi prizpusobit (ja s tou novou
licenci problem nemam, dokud je sa a uz sem s ni souhlasil), zpusobi
to akorat forky a ztratu obrovskeho mnozstvi dat. (minimalne tady u
nas)

> Třeba řeším i maximální rychlost, tu lze definovat podle wiki jen pro
> cestu, ale jak třeba definovat max speed pro celou obec. Už jsem viděl
> někde ve Francii, že prostě někdo dává maxspeed na hranice obce, což ale
> není podle wiki povoleno. Přesto to může být řešení. Jaký je na to Váš
> názor?

wiki neni zadny nastroj na povolovani nebo schvalovani neceho, jsou
tam jen uzitecne informace.

Maximalni rychlost v obci by se mela resit az v navigacnim software a
to nezavisle na mape, hranice obce by oznacovali silnice s nastavenym
limitem podle statu, na vyjimkach by mel byt maxspeed v datech.

Tj. zadny obecny maxspeed v datech neresit. Resit jen hranice obce.

--
Michal Grézl
http://walley.org