[Talk-cz] footway vs. path (bylo: Návod na zakreslování turistických tras)

jzvc jzvc na tpfree.fdns.net
Čtvrtek Srpen 26 06:50:36 UTC 2010

 Dne 25.8.2010 11:49, Mike napsal(a):

> Právě že není na nic. Má to obrovskou hodnotu pro počítání nejen doby
> jízdy, ale hlavně kudy jet. Momentálně algoritmus raději projede obcí,
> protože si myslí, že jede po hlavní pořád 80-90, přestože v reálu se tam
> jede 50, takže je lepší to celé objet po obchvatu, kde se těch 90
> opravdu jede. A toto je fakt, potvrzený logikou i praxí, ne jen nějaké
> úvahy ve smyslu průměrné rychlosti. Ta je naprosto rozdílná, pokud
> pojedu po D1 z Prahy do Brna a zcela jiná, když pojedu z východu Prahy
> na západ Prahy. Nějaký dlouhodobý průměr je nic neříkající, navíc každý
> [...]

Podivej, dobrej algoritmus by mel pocitat s nedokonalymi daty. Dokonaly
data nikdy mit nebudes. Co se obchvatu tyce, pokud povede (jako ze
povede) zastavenym uzemim, tak ti stejne ten tvuj algoritmus spocita, ze
prujezd obci je rychlejsi, protoze jednoduse nevi, ze na obchvatu je
(napr) zvysena rychlost, pokud to tam nekdo explicitne neda. A tudiz
pouzit po vypocet dojezdu "odhad" je uplne stejne presny. Mas
identifikaci tridy silnice, z toho muzes vychazet. Dost pravdepodobne
mas semafory, mas krizovatky ... to je vsechno spoustu dat, ze kterych
muzes vyjit aniz bys znal hranice obci. Muzes trebas rict, ze usek kde
je na 1km vic nez 2 krizeni = obec. Ono se tam stejne rychlejs nez 50
jezdit nebude (specielne na silnicich nizsich trid). Stejne tak muzes
rict, ze 500m v okoli "ulice" je obec. Taky to nebude pravda vzdy, ale
pro tvoje ucely to staci bohate. Ostatne nemel by byt zasadni problem si
udelat polygon jako sjednoceni tech 500m kruhu kolem bodu ulic a pak
zjistovat jestli je neco uvnitr.

Ja netvrdim ze nejak to otagovat je zbytecny, ale tvrdim, ze je zbytecny
to tagovat jako hranici, protoze kudy vede vis maximalne na tech
silnicich, kde ta znacka je.