[Talk-cz] footway vs. path (bylo: Návod na zakreslování turistických tras)

Mike mike na mikecrash.com
Čtvrtek Srpen 26 09:56:53 UTC 2010

On 26.8.2010 8:50, jzvc wrote:

> Podivej, dobrej algoritmus by mel pocitat s nedokonalymi daty. Dokonaly
> data nikdy mit nebudes. Co se obchvatu tyce, pokud povede (jako ze
> povede) zastavenym uzemim, tak ti stejne ten tvuj algoritmus spocita, ze
> prujezd obci je rychlejsi, protoze jednoduse nevi, ze na obchvatu je
> (napr) zvysena rychlost, pokud to tam nekdo explicitne neda. A tudiz
> pouzit po vypocet dojezdu "odhad" je uplne stejne presny. Mas
> identifikaci tridy silnice, z toho muzes vychazet. Dost pravdepodobne
> mas semafory, mas krizovatky ... to je vsechno spoustu dat, ze kterych
> [...]

Žádný algoritmus z neúplných dat nic nevykouzlí, polygon je definován
tak, že je uzavřený, takže se to podle toho dělá snadno. Pokud je něco
neuzavřené, tak to ten algoritmus jen zahodí a nepoužije - což
pravděpodobně vznikne, pokud někdo zapomene na jednu z 10 cest z města
dát značku.

Ano, lze napsat třeba algoritmus, který podél všech ulic vytvoří
polygon, který se bude brát jako obec. Ale jak to bude rychlý? Kolik je
v mapě ulic/segmentů? Těch bude milióny. Pokud se bude muset hledat pro
každý segment jeho poloha v těchto polygonech, bude jen převod takové
mapy trvat strašně dlouho. Pokud bude polyon kolem obce, tak jich budeo
několik řádů méně. Už teď mi trvá hledání různých závislostí v mapě tak
dlouho, že převod celé ČR trvá celý den. Pokud do toho budu přidávat
další a další věci, tak to už bude nerealizovatelný. A to mám cíl
převést celou Evropu najednou, no to jsem zvědav.

Myslel jsem, že tu dojde k nějaké dohodě, ale jak vidím, asi to nepůjde
při přístupu "on to ten algoritmus nějak udělá".