[Talk-cz] Koordinace mapování turistických tras KČT

Marek Prokop marek na sovavsiti.cz
Úterý Září 14 10:16:34 UTC 2010

Ahoj,

> existuje plno míst, kde by šlo pomoci zmapování pouze s minimálním úsilím

Ano, to si myslím taky.

> Některé důležité úseky je možné najít jednoduše tak, že se seřadí seznam
> tras [1] podle délky a ty nejdelší trasy se zobrazí v relation analyzeru
> (jako např. [2], kde chybí i kus E10) - krátké a důležité úseky jdou
> jednoduše vidět.

Dobrý tip, díky.

> Ještě důležitější je zmapovat úseky evropských tras - ty
> jsou v seznamu dole.

Evropské trasy jsou mé hobby. Bohužel není vždy úplně jasné, kudy
vedou. Nevím jestli znáte tenhle článek, který jsem o nich před časem
napsal -- může posloužit jako základní vodítko:

http://knol.google.com/k/d%C3%A1lkov%C3%A9-p%C4%9B%C5%A1%C3%AD-trasy-v-%C4%8Desk%C3%A9-republice

Hlavní problém IMHO je, že někdy nejsou v terénu vyznačeny a otázka,
zda v takových případech můžeme čerpat z map KČT. Zatím jsem to
nedělal, ale IMHO je to trochu něco jiného než ostatní trasy, protože
u evropských jsou mapy KČT v podstatě normativní a jediný zdroj dat --
KČT nejdřív rozhodne, že trasa půjde třeba po červné odsud podsud a
teprve někdy později to vyznačí v terénu.

> Nevím, jestli má cenu si sdělovat co kdo bude mapovat, pro mě je to asi
> trochu ztráta času, protože:
> Většinou mapuji chaoticky podle toho, kam zrovna jedu.

Pro mne by to smysl mělo. Jednak mohu plány svých výletů často trochu
přizpůsobit a jednak jde i o některé detaily -- např. si rád kousek
někde zajdu, když budu vědět, že tam chybí kus trasy. Nebo se nechám
rád inspirovat reportem někoho jiného, že to někde bylo hezké a
existuje ještě jedna alternativní trasa, kterou by to šlo projít.

> K duplicitnímu mapování v mém případě došlo pouze jednou, a stejně bych v
> tom případě asi jinudy nejel.

Duplicity asi tak nevadí. Aspoň zpřesňují mapu.

Zdraví,

Marek