[Talk-cz] tema bakalarky

Petr Dlouhý petr.dlouhy na email.cz
Středa Září 22 19:43:42 UTC 2010

Ahoj,

já studuji informatiku, takže i témata jsou zaměřená tím směrem. Nevím
úplně přesně, čím se na geoinformatice zabýváte, takže pokud mi přiblížíš,
co bys zhruba chtěla dělat, tak se můžu pokusit něco vymyslet.

On Wed, 22 Sep 2010 20:45:57 +0200, Anna Kratochvílová
<KratochAnna na seznam.cz> wrote:

> Co se kam importuje, v jakých formátech?

Importují se data z různých zdrojů do databáze OSM. V současné době je
rozběhlý import adresních bodů vydobytých z katastrální mapy a řek z
Dibavodu.

Import adres už je vlastně vyřešen, takže na tom už zbývá asi jen rutinní
práce. Víc informací na http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Import_Adres_ČR
O importu řek moc informací nemám, ale pravděpodobně bude nutné vyřešit
kolizi se stávajícími řekami a nekolizní části importovat automaticky a
zbytek ručně. Formát je snad SHP. Více informací na
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Import_DIBAVOD

Dále je možné najít nějaký další zdroj, se kterým je ale nutné se
domluvit. Nevím, jestli se najde ještě nějaký vhodný zdroj u státní
správy, ale kdyby se našel, tak by to bylo fajn. Pak existuje ještě
spousta stránek typu studanky.cz nebo kominari.cz .

Ještě mě napadlo, že by šlo k automatickému trasování budov dodělat
automatické zadávání jejich středů podle adresních bodů. Asistence člověka
bude vždycky nutná, ale hlavní problém, který by asi bylo potřeba vyřešit
je, že pod tou červenou tečkou (což je samostatná vrstva, která se dá
vypnout) je ještě černá tečka v samotné katastrální mapě, a tu by bylo
nutné odstranit.

Možností taky je vyřešit poloautomatické aktualizace některého z již
proběhlých importů (lesy, adresní body, rybníky). V budoucnu s tím bude
asi docela problém.

> V Javě opravdu nepíšu, používáte i nějaký jiný editor, kde bych
> uplatnila Python?

Pokud nechceš Javu, tak v JOSM existuje plugin ext_tools
(http://wiki.openstreetmap.org/wiki/JOSM/Plugins/ExtTools), který umožňuje
psát skripty pro JOSM v pythonu. Neznám ho, takže nevím jak moc je
funkční, a jestli se s ním nedostaneš do nějakých problémů.

Je také možné naspat nějaký složitější algoritmus nezávisle na editoru, a
do jednotlivých editorů pak připsat (nebo někoho požádat tady na fóru)
jednoduché rozhraní.

> A jaké analyzátory konzistence se používají? Vím, že je nějaký plugin v
> JOSM, ale nic víc.

Existuje spousta webových i jiných nástrojů. Například
http://tools.geofabrik.de/osmi/ nebo vrstva debug na
http://opentrackmap.no-ip.org/
Dá se taky udělat skript, který bude mít jako výstup seznam chybných
objektů.

--
Petr Dlouhý