[Talk-cz] tema bakalarky

Jakub Sykora kubajz na kbx.cz
Čtvrtek Září 23 06:15:18 UTC 2010

Dne 22.9.2010 20:45, Anna Kratochvílová napsal(a):
> Ahoj,
> díky za všechny vaše návrhy, ani jsem nečekala, že jich bude tolik. Nicméně, jak dnes někdo poznamenal, opravdu nestuduji informatiku, takže většina návrhů je asi nad mé možnosti. Nicméně na některé z nich se chci pozeptat, např.:
>

> 20.9. 2010  Radek Bartoň:

> Moc jsem nepochopila, v čem by se to psalo, jen v Pythonu nebo i C++? Můžeš k tomu napsat víc?

Mapnik ma konfiguraky vicemene v textaku. Nic se tam neprogramuje, pouze
se definuje, jak to, co je ulozene v databazi se zobrazi na mape. To je
ale prave takova nejaka - no jak bych to rekl - ani pro informatika ani
pro geoinformatika, ale spis pro designera :)

> 20.9. 2010   Petr Dlouhý:

> Co se kam importuje, v jakých formátech?

V zasade uz jsou vsechna data prevedena do XML nebo nejakych jinych
formatu, na ktere existuje nejake udelatko pro prevod do XML pro OSM.
Tady spis jde opravdu o geoinformaticke problemy - spravna hierarchie
dat, odstraneni kolizi s jiz existujicimi daty atp. To muzes vesele
napsat v Pythonu a bylo by to hodne uzitecne.

> A jaké analyzátory konzistence se používají? Vím, že je nějaký plugin v JOSM, ale nic víc.

V JOSMu je akorat plugin validator. Nicmene umim si predstavit, ze
napises v Pythonu nebo Ccku programek (idealne rozsiritelny), ktery
vezme treba cesky vyrez OSM v XML nebo bude primo pracovat s PostGISem a
nejakym zpusobem bude zjistovat napr. polygony, ktere se sami krizi,
multipolygony ktere maji v vnitrni kruhy mimo vnejsi atp a hlavne to
uzivateli ukaze a navrhne treba nejake reseni toho problemu. Tento
problem je dnes hodne u lesu, ktere vznikly importem a zjednodusovanim
linii.