[Talk-cz] zákazy odbo?ení v Praze (odli?ovat lze/nelze a smí/nesmí se?)

Stanislav Brabec utx na penguin.cz
Čtvrtek Duben 21 15:01:44 UTC 2011

Karel Volný píše v Čt 21. 04. 2011 v 12:27 +0200:

> složité to možná je, ale IMHO by to měl být ideální stav (i barrier i
> spojnice) - jestliže po jedné straně ulice vede silnice v jednom směru, po
> druhé v druhém, a mezitím tramvajový či jiný pruh, tak to jsou de facto dvě
> oddělené jednosměrky a žádný zákaz U-turn není potřeba dávat, protože prostě
> nelze přeskočit z jedné cesty na druhou - je to podobné jak dálnice ... naopak
> v místě přerušení bariéry to spojit cestou, po které to otočení může
> proběhnout (to totiž odpovídá křižovatce, resp. ještě jsem snad neviděl, že by
> tomu bylo na takové ulici jinak)

Třeba zde je přerušení tramvajové bariéry, ale vodorovné značení říká,
že nelze odbočit vlevo (v tomto směru chybí šipka vlevo, a tak
teoreticky nelze provést U-turn; v protisměru je):
http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=50.103627,14.488137&spn=0.001175,0.002044&z=19&layer=c&cbll=50.103641,14.487983&panoid=20_us0meK8Gg_tEZLIcF7g&cbp=12,282.46,,0,18.78
http://www.openstreetmap.org/?lat=50.103569&lon=14.487652&zoom=18&layers=M
Přesto se na tomto místě otáčí tisíce aut denně.

> v takovém případě nechápu, co by na tomto navigace neměla chápat :-)

Šlo mi o situaci, kdy bariéra 100m je, pak třeba 100m není, pak zase
100m je. V místě přerušení bariéry se lze otáčet nejen v místě příček,
ale třeba hned za tramvajovým ostrůvkem.

Existuje na to dokonce návrh:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/Divided_road

Dokonce se tam diskutuje zmíněné legal/physical:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Talk:Proposed_features/Divided_road

Ale návrh neprošel.

http://www.openstreetmap.org/?lat=50.075808&lon=14.415822&zoom=18&layers=M

> tady se holt naráží na omezenost logické struktury OSM - pokud to není
> oddělené, tak by to opravdu měla být jedna cesta ... i za cenu nehezké
> reprezentace v rendereru, který vytvoří tu fiktivní zatáčku (hm, nešlo by
> naučit ho respektovat nějakou šířku?)

Respektovat šířku nebo alespoň lanes by bylo hezké. Pak by mohl
pochopit, že posun středu čáry v místě rozdělení není skutečná zatáčka.

--
Stanislav Brabec
http://www.penguin.cz/~utx