[Talk-cz] dibavod: vodn? toky uvnit? vodn?ch ploch

MP singularita na gmail.com
Čtvrtek Únor 24 10:34:55 UTC 2011

> Ja z ni treba pocitam mapu pokryti pro vysilace - je to pro me
> nejdostupnejsi databaze budov a vyskoych staveb, ktera zatim je. Sice
> jsou ty budovy treba spatne vysoke, ale porad to dava lepsi vysledky
> nez vypocet bez nich.

 Vysky se daji doplnit (pokud je vyska jen odhadnuta, protoze na budove
 je tag building:levels), pripadne opravit ... i kdyz ne vzdy je k
 dispozici presna hodnota.

 Ta mapa pokryti - to jako software ktery napr. pro zadany wifi vysilac
 spocte odkud je na nej videt? Je ten software nekde verejne dostupny?
 Pokud uvazuje i vyskova data, napr. ze SRTM, mohl by to byt celkem
 zajimavy projekt ....

> Co se tyka vodnich toku - citim to taky spojite, ale protoze data z
> vodnich toku nepouzivam, je mi to celkem jedno. Az tedy na fakt, ze
> kazdy vi, ze Vltava prameni na Sumave a vleva se u Melnika do Labe a
> to uz po staleti. Ze by byly po ceste nejake pasaze, kde ta reka
> netece nebo netekla jsme se v zemepise ani dejepise neucili. To ze na
> te rece vybudovali kaskadu vodnich del je asi vec uplne jina - tok te
> reky je porad stejny.

 Akoratze v dost velkem poctu rybniku uz byly ty spojeni preruseny. Co s
 tim ted? Jenom rict lidem co to prerusovali, ze by s tim meli prestat,
 pokusit se to navic nejak obnovit zpet (akoratze i tak je pak sance ze
 se najde iniciativni jedinec co zacne ty vnitrni toky odstranovat), nebo
 udelat jine reseni (napr. tagovat ty useky uvnitr rybniku tak, aby je
 renderer nevykresloval, napr. je pretagovat na waterway=waterflow (a na
 proposed features se to pak dodefinuje jako tok vody v ramci vetsiho
 vodniho telesa (prehrada, rybnik) co se nema v beznych mapach
 renderovat), cimz to jednak vypadne z rendereru (protoze tenhle tag
 nezna), jednak to ma logiku (zachova se informace o tom co kam tece a
 zustane tak strom vodniho toku co se da nejak automaticky prochazet))
 Na druhou stranu, nastroj co sleduje "strom" vodniho toku by nemel mit
 problem s tim, ze bude tok sledovat po brehu rybnika, takze by se dalo
 rict, ze ty vnitrni toky vlastne nepotrebuje.

> ad posledni veta - ono vsechno jde, otazkou je jak je to slozite.
> Nebylo by opravdu lepsi vyresit nastaveni renderingu tak, aby tok ve
> vodnim dile nezobrazoval?

 Navrhuji ty vnitrni useky zacit pretagovavat napr. na
 waterway=waterflow (pripadne pak dodat waterflow=stream|river|... pokud
 se ma zachovat i toto)
 Pokud se pak pozdeji dohodne jine znaceni, pujde to pres xapi snadno
 vsechno vytahat, v JOSM behem par vterin hromadne pretagovat a hned zas
 uploadnout. Alternativne to pujde skoro stejne tak dobre najednou
 smazat, pokud se tak dohodne :)

 Martin