[Talk-cz] dibavod: vodn? toky uvnit? vodn?ch ploch

MP singularita na gmail.com
Čtvrtek Únor 24 11:32:58 UTC 2011

 On Thu, 24 Feb 2011 12:05:52 +0100, Petr Morávek [Xificurk] wrote:

> Nevidím v tom přínos, jen zbytečnou práci navíc. V prvé řadě, by se
> měl
> opravit způsob renderování mapy na hlavní stránce OSM (bug report už
> existuje) - což je vlastně důvod proč na tohle vůbec došla řeč.
>
> Já se domnívám, že po odstranění plochy rybníku/přehrady z mapy, by
> tam
> mělo zůstat to samé, co uvidím v reálu, pokud ten rybník vypustím. A
> ještě jsem neviděl, že by na jedné straně ten potok/řeka zmizely a u
> stavidla byl nový pramen.
>
> Navíc spojité (a propojené) vodní cesty jsou dobré, jak už bylo
> [...]

 Tam je ale trochu problém (obdobně jako třeba u routingu pro chodce na
 náměstích)
 , že často optimální cesta vede někde uvnitř plochy, mimo zakreslené
 linie toku, které mi někdy přijdou dost divné, nejspíš by neodpovídaly
 realitě pokud by se rybník opravdu vypustil. V některých případech pak
 naopak mohou odpovídat realitě a pak místo 5 km trasy z jednoho konce
 přehrady "přímo" ke hrázi takový routing navrhne 20 km cestu po
 meandrech kudyma tekla původní řeka.

 Takže i když je lepší tam ty toky nechat, tak se na ně při routingu
 spolehnout nelze a v podstatě je někdy je lepší ignorovat. Otázkou pak
 je, jestli se tyhle úseky budou nějak tagovat, nebo se to nechá zcela na
 software aby si tyhle věci našel a ty úseky si interně smazal, případně
 z vodní plochy vygeneroval nějaké optimální trasy sám.

 Martin