[Talk-cz] dibavod: vodn? toky uvnit? vodn?ch ploch

"Petr Morávek [Xificurk]" xificurk na gmail.com
Čtvrtek Únor 24 12:09:40 UTC 2011

MP napsal(a):
> , že často optimální cesta vede někde uvnitř plochy, mimo zakreslené
> linie toku, které mi někdy přijdou dost divné, nejspíš by neodpovídaly
> realitě pokud by se rybník opravdu vypustil. V některých případech pak
> naopak mohou odpovídat realitě a pak místo 5 km trasy z jednoho konce
> přehrady "přímo" ke hrázi takový routing navrhne 20 km cestu po
> meandrech kudyma tekla původní řeka.
>
> Takže i když je lepší tam ty toky nechat, tak se na ně při routingu
> spolehnout nelze a v podstatě je někdy je lepší ignorovat. Otázkou pak
> [...]

Ad nepřesnost - to nevidím jako příliš velký problém. Člověku, který
používá jen kreslenou mapu je to úplně jedno, a pro ostatní je mnohem
důležitější údaj, že ten vodní tok "někde tady" vede, než to jestli je
to skutečně na metr přesně.

Ad routování - moc nerozumím té argumentaci, ale taky nemám v tomto
směru moc praktických zkušenosti, tak mě kdyžtak někdo zkuste opravit.
Vycházel jsem z toho, že jistě existují programy, které umí routovat jen
po propojených cestách, proto je velmi důležité, aby vedly vodní toky i
skrze zatopená území, protože v opačném případě algoritmus nenajde
spojitou cestu z bodu A do B. A pokud už program dokáže poznat, že
nějaká oblast je celá routovatelná plocha, tak mu je přeci úplně jedno,
jestli skrze ni jsou nebo nejsou nakresleny nějaké další cesty.

Zpátky k původnímu problému - evidentně se tu vyrojila spousta drobných
důvodů, proč by bylo vhodné kreslit toky i skrze přehrady, rybníky, atd.
A jistě se jich dá pěkná řádka vymyslet.

Z druhé strany - pominu-li to, že na jedné (z mnoha) map renderovaných z
OSM dat vypadá zrovna teď "škaredě", jaké jsou důvody proti tomuto
zavedenému postupu, tj. pro komplet výmaz, nebo vynalézání nového tagu?

Petr