[Talk-cz] Dotaz novacka - sousedici plochy kolem pozemnichkomunikaci (prilinani ploch k pozemnim komunikacim)

Pavel Bokr (OSM) osm na kraluvdvur.cz
Čtvrtek Červenec 14 12:39:44 UTC 2011

From: "jzvc"
> Obecne se nedoporucuje slucovat linie a plochy pripadne "ruzne a
> nesouvisejici" objekty => neni to zakazany, ale muze to zlobit.
> Pro jednoduchost, staci si predstavit, ze si stahnu trebas jen lesy a
> zacnu snima hejbat, protoze ten les, co byl az k silnici je uz
> vykacenej. Pokud stejny body sdili i silnice, o ktery ale netusim ze tam
> je, tak zacnu hejbat i s ni.

Diky za odpoved, ale vzhledem k tomu ze k sobe spojuji i plochy ktere spolu
primo sousedi, kdy jsem toto myslim cetl i v nejakych zakladnich
topologickych pravidlech, tak napriklad takove upravy lesu pak rozhodi i
sousedici plochy (louky, krovi, obytnou zonu, pole apod.) i kdyz silnice
odpojim. Pro takovy pripad pak nesdilet zadne body ala spagetovy model -
tedy napriklad dublovat body se stejnymi souradnicemi kazdy k jinemu objektu
i kdyz pujde o rozhrani plocha/plocha, coz ale neni doporuceno a myslim ze
JOSM na tohle i varuje. Takze pak je podle me jedno co za objekt je na to
napojeny protoze to hne se vsim at je to bod/line/polygon.

Od tech silnic a ulic jsem to snad uz vsechno odpojil, takze se silnici by
napriklad uprava lesu uz hnout nemela, ale neumim si predstavit jak mam
mapovat treba uzke cesty, kdyz jsem schopen vymapovat napr. rozhrani mezi
loukou a lesem a vim ze prave na tomo rozhrani prave takova vede nebo mam
stejny pripad i s potuckem, opet je mapovatelna jen hranice louka/les ale na
te hranici skutecne tece potucek (take logicky reprezentovan linii).

PBokr